روسیه، درمانگاهی را در اوکراین بمباران کرد

حمله روسیه به یک درمانگاه در اوکراین یک کشته و ۲۳ زخمی برجای گذاشت.

روسیه، درمانگاهی را در اوکراین بمباران کرد

به گزارش ممتاز نیوز، در پی اصابت موشک‌های روسیه در روز جمعه به درمانگاهی در شهر دنیپرو واقع در شرق اوکراین، دست‌کم یک نفر کشته و ۲۳ نفر دیگر زخمی شدند.

بنا بر اعلام مقامات اوکراینی، ۲۱ نفر از زخمی‌های این حمله به سرعت به بیمارستان منتقل شدند و در میان مجروحان چند کودک نیز دیده می‌شوند.

به گفتۀ سرگئی لیساک از مقامات استان دنیپروپتروفسک، یک مرد ۶۹ ساله در اثر اصابت موشک کشته شده است و سه نفر از زخمی‌های این حمله نیز در وضعیت بحرانی به سر می‌برند.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نیز ساختمان‌هایی بشدت آسیب دیده‌ را که با دود سیاهی پوشیده شدند، نشان می‌دهد.

این حملات منجر به وقوع آتش‌سوزی در محدوده‌ای به وسعت ۵۰۰ متر مربع نیز شد که به گفته آقای لیساک آتش‌نشانان همچنان در تلاش برای اطفای حریق هستند.

کانال‌های تلگرامی وابسته به نیروهای اوکراینی ویدئوهایی از امدادگران را منتشر کردند که به افرادی که چهره‌شان خونی است کمک می‌کنند تا از راهروهای پر از دود و آوار درمانگاه خارج شوند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین این حمله را جنایت علیه بشریت خواند و محکوم کرد.

روسیه که تا کنون بارها اتهامات مربوط به ارتکاب جنایات جنگی توسط سربازانش را رد کرده، هنوز درباره این حملات اظهارنظری نکرده است؛ اما در مقابل ادعا کرده که اوکراین با یک موشک و یک پهپاد به دو منطقه در جنوب روسیه حمله کرده است.

ارتش اوکراین نیز اعلام کرد که در طول شب گذشته در مجموع ۱۰ فروند از ۱۷ موشک و ۲۳ فروند از ۳۱ پهپاد شاهد پرتاب شده توسط نیروهای روسیه به مناطقی در سراسر این کشور را سرنگون کرده است.

انتهای پیام/


جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.