روسیه، شهر "اسلاووتیچ" که کارکنان چرنوبیل در آن سکونت داشتند را تصرف کرد

اوکراین از تصرف شهر اسلاووتیچ که کارکنان نیروگاه چرنوبیل در آن سکونت داشتند به دست نیروهای روسیه خبر داد.

روسیه، شهر "اسلاووتیچ" که کارکنان چرنوبیل در آن سکونت داشتند را تصرف کرد

به گزارش ممتاز نیوز، خبرگزاری فرانسه نوشت: مقامات محلی اوکراین اعلام کردند شهر اسلاووتیچ به تصرف نیروهای روسیه درآمده، شهردار آن بازداشت شده و مردم نیز با پرچم های اوکراین به خیابان آمده اند.

در پیامی که در کانال تلگرامی اداره نظامی منطقه کی‌یف منتشر شده آمده است: نیروهای روسیه بیمارستان مربوط به شهرداری را اشغال کرده اند که این امر واکنش ساکنان شهر و تجمع آنان را در پی داشت.

شهر اسلاووتیچ با ۲۵ هزار نفر سکنه در ۱۶۰ کیلومتری شمال پایتخت اوکراین قرار دارد و در سال ۱۹۸۶ در پی فاجعه چرنوبیل برای انتقال کارکنان نیروگاه و ساکنان منطقه چرنوبیل ساخته شد.

برپایه این گزارش، ساکنان این شهر در واکنش به اشغال بیمارستان شهرداری با در دست داشتن پرچم بزرگ اوکراین به خیابان آمده و به سمت بیمارستان شهرداری حرکت کردند.

به گفته مسئولان محلی اوکراینی، نیروهای روسیه در واکنش به شلیک تیرهوایی و پرتاب نارنجک به سمت جمعیت اقدام کردند.

اداره نظامی منطقه کی‌یف همچنین اعلام کرد که «لوری فومیچف» شهردار اسلاووتیچ دستگیر شده است.

 تظاهرات مردم اسلاووتیج در نزدیکی کی‌یف علیه سربازان روس

دویچه وله نوشت: ساکنان اسلاووتیچ واقع در حومه کی‌یف علیه سربازان روس که وارد شهر شدند تظاهرات کردند. فیلم‌هایی از محل حادثه توسط کانال‌های تلگرامی شورای شهر منتشر شده که نشان می‌دهد سربازان روس برای متفرق کردن هزاران تظاهرکننده تیراندازی هوایی کردند.

 ساکنان محلی با برافراشتن پرچم‌های اوکراین علیه روسیه شعار سر دادند.

photo_2022-03-26_18-04-36

 الکساندر پاولیوک، رئیس اداره نظامی حومه کی‌یف، گفت که سربازان روس کنترل یک بیمارستان محلی را در اسلاووتیچ به دست گرفتند. آنها همچنین یوری فومیچف، شهردار این شهر را نیز ربودند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.