روسیه، ۹ منطقه اوکراین را بمباران کرد

به گفته منابع اوکراینی روسیه طی یک شبانه‌روز به هدف‌هایی در ۹ منطقه در جنوب، شمال و شرق اوکراین حمله کرده است. در این حمله‌ها دست‌کم سه شهروند غیرنظامی کشته شدند. برق کلانشهر اودسا هم قطع شد.

روسیه، ۹ منطقه اوکراین را بمباران کرد

به گزارش ممتاز نیوز، فرماندار دونتسک در کانال تلگرامی خود نوشت، در جریان حمله‌های توپخانه‌ای و موشکی ارتش روسیه به این منطقه طی شبانه روز گذشته دو نفر کشته و ۱۴ نفر مجروح شدند.

او می‌گوید، در حمله‌های موشکی روز جمعه به شهر تورتسک در استان دونتسک ۳۴ واحد مسکونی، دو مهد کودک، یک کتابخانه و یک مرکز فرهنگی آسیب دیدند.

روسیه از ماه‌ها پیش و ظاهرا در واکنش به پیشروی نیروهای اوکراین در مناطق اشغالی، حمله به زیرساخت‌های غیرنظامی و تاسیسات تولید انرژی اوکراین را افزایش داده است.

این حمله‌ها که در آن از پهپادهای انتحاری ساخت جمهوری اسلامی هم استفاده می‌شود بارها به قطع برق و از کار افتادن سیستم‌های گرمایشی در سرمای شدید منجر شده است.

بندر اودسا، چهارمین شهر بزرگ اوکراین از بامداد شنبه در خاموشی قرار گرفت. گفته می‌شود یک ترانسفورماتور اصلی شبکه برق‌رسانی که در حمله نیروهای روسی آسیب دیده و تعمیر شده بود از کار افتاده است.

مسئولان شرکت برق اوکراین می‌گویند، اوضاع در مناطق حاشیه شهر بهتر است و تلاش برای تعمیر تاسیسات آسیب دیده ادامه دارد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.