روسیه:اعزام نیرو به سوریه کذب است

یکی از منابع اطلاعاتی در ناوگان دریایی روسیه اعلام کرد که گزارش‌های رسانه‌ای مبنی بر اعزام نیرو و سلاح از سوی مسکو به سوریه “نادرست” است.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این منبع اطلاعاتی در ناوگان دریایی روسیه گفت: این ناو جنگی همانند تمام کشتی‌های روسیه در حالت آماده باش قرار دارد و هیچ تفنگداری در داخل و بر روی عرشه این کشتی جنگی نیست و هیچ فرمانی مبنی بر ارسال سلاح به سوریه صادر نشده است.
به گزارش خبرگزاری نووستی، برخی منابع خبری اوکراینی، روز یکشنبه با اشاره به شبکه خبری سی‌.ان.ان و سایر رسانه‌های غربی گزارش دادند که ناو جنگی روسی “نیکولای فیلیچنکف” مستقر در کریمه اوکراین به سمت بندر طرطوس در سوریه در حرکت است؛ این در حالی است که این ناو جنگی حامل سلاح و مهمات بوده و تفنگداران آن برای دفاع از تاسیسات سوریه مجهز هستند.
رسانه‌های آمریکا ادعا کردند که وزارت اطلاعات این کشور حرکات این ناو جنگی را در نظر و تحت کنترل دارد.
اواخر ماه مه سال جاری میلادی بسیاری از رسانه‌های غربی اعلام کردند که روسیه برای نیروهای بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه سلاح تامین می‌کند. بلافاصله پس از انتشار این گزارش‌ها، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا و سوزان رایس، سفیر آمریکا در سازمان ملل مسکو را در مورد این مساله به شدت مورد انتقاد قرار داد.
با این حال مسکو به شدت این ادعاها را رد کرده و گفته که این تجهیزات ارسالی به دمشق تنها برای اهداف صلح آمیز مورد استفاده قرار می‌گیرند
۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.