روسیه از تحریم فناوری های اطلاعاتی ایران از سوی آمریکا به شدت انتقاد کرد

به گزارش ایرنا، دولگوف روز پنجشنبه در بیانیه خود در پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه روسیه نوشت: ‘باراک اوباما’ رییس جمهوری آمریکا روز ۲۳ ماه آوریل دستوری صادر کرد که در آن تحریم هایی به خاطر آنچه که ‘نقض حقوق اولیه انسانی با استفاده از فناوری های ارتباطی در ایران و سوریه نامیده شده’ پیش بینی شده است.

نماینده تام الاختیار روسیه در امور حقوق بشر خاطرنشان کرد: هدف اصلی این سند افزایش فشار بر دولت های مخالف با آمریکا از جمله محدودیت دسترسی آنها به محصولات فناوری های پیشرفته می باشد.

وی افزود: آمریکا بار دیگر برای سرپوش گذاشتن بر اهداف سیاسی خود به استفاده از شعارهای دفاع از حقوق بشر و دمکراسی متوسل شده است.

دولگوف در بیانیه خود نوشت: این دستور اجرایی ادامه سیاست های واشنگتن در استفاده فراملی از قوانین این کشور در قبال اتباع خارجی و اشخاص حقوقی می باشد و ابعاد این گونه تحریم های یکجانبه که از طرف دولت آمریکا و کنگره این کشور وضع می شود، بی نظیر و نگران کننده است.

نماینده تام الاختیار روسیه در امور حقوق بشر تاکید کرد: این گونه اقدامات مغایر با قوانین و معیارهای بین المللی است و تلاش های گروهی برای حل مسایل مهم منطقه ای به ویژه در سازمان ملل را مخدوش می کند.

مقام روس در بیانیه خود نوشت: هیچ کس به آمریکا اختیار نداده که به عنوان داور بین المللی در امور حقوق بشر رفتار کند که دارای حق مجازات یا متهم ساختن دیگران باشد.

دولگوف نوشت: آمریکا که توجه خود را برای تامین معیارهای انسانی در کشورهای دیگر متمرکز کرده است، برای حل مسایل داخلی خود تلاش جدی نمی کند.

وی خاطرنشان کرد: دولتمردان آمریکایی می بایستی مقام ها و نظامیان خود را که مرتکب جنایات پر سر و صدا در زمینه حقوق بشر در سطح بین المللی از جمله شکنجه در زندان های ‘گوانتانامو’ و ‘ابوغریب’ و کشتار غیرنظامیان در نتیجه اقدامات نظامی نیروهای آمریکایی در کشورهای مختلف جهان شده اند را تحت پیگیری قرار دهد.

نماینده تام الاختیار روسیه در امور حقوق بشر خاطرنشان کرد: بکارگیری معیارهای دوگانه در زمینه حقوق بشر غیرقابل قبول است و روسیه و اکثریت اعضای جامعه جهانی آن را رد می کنند.

اروپام/۲۲۴۲**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۸۳۵۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.