روسیه با عبور از ایران به تحریم شده‌ترین کشور جهان تبدیل شد

روسیه تحریم‌شده‌ترین کشور جهان شد.ب

روسیه با عبور از ایران به تحریم شده‌ترین کشور جهان تبدیل شد

به گزارش ممتاز نیوز، ایندپندنت نوشت: روسیه در کمتر از دو هفته با دو هزار و ۷۷۸ تحریم جدید مواجه شده است و با پشت سر گذاشتن ایران، به تحریم‌‌شده‌ترین کشور جهان تبدیل شد.

به گزارش اکسیوس، پس از آنکه تهدیدهای پوتین مبنی بر تهاجم نظامی به اوکراین عملی شد، ایالات متحده و بسیاری از کشورهای غربی از طریق اعمال تحریم‌های گوناگون به این حمله پاسخ دادند. تحریم‌ مسکو در ابعاد مختلف روزبه‌روز شکل‌ گسترده‌تری به خود می‌گیرد و حتی نشان‌های تجاری، فرهنگی و اقتصادی نیز تصمیم دارند این کشور را ترک کنند.

بر اساس گزارش وب‌سایت Castellum.AI که تحریم‌ها علیه روسیه را دنبال می‌کند، این کشور در کمتر از دو هفته با دو هزار و ۷۷۸ تحریم جدید مواجه شده است.

photo_2022-03-08_08-26-59

پایگاه خبری «بلومبرگ» نوشت: «از بیست‌ودوم فوریه، ۲۴۲۷ تحریم علیه اشخاص روسی و ۳۴۳ تحریم علیه شرکت‌ها یا سازمان‌های دولتی روسیه اعمال شده است».

بلومبرگ در این گزارش توضیح داد: «واشنگتن و متحدانش ۲۷۷۸ تحریم جدید علیه روسیه وضع کردند که تعداد تحریم‌ها علیه مسکو را به بیش از ۵۵۳۰ رساند».

این پایگاه خبری مدعی شد: «روسیه طی ۱۰ روز، با پیشی گرفتن از ایران و کره شمالی به کشوری تبدیل شد که بیشترین هدف تحریم‌ها در جهان قرار گرفته است».

بلومبرگ اضافه کرد: «پیش از این، ایران با ۳۶۱۶ تحریم، که بیشتر آنها طی یک دهه و به‌دلیل برنامه هسته‌ای و حمایت از تروریسم اعمال شده بودند، در صدر کشورهای تحریم‌شده قرار داشت».

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.