روسیه قاچاق سلاح به سوریه را غیرقابل قبول خواند

به گزارش ایرنا، لوکاشویچ روز جمعه در بیانیه ای که در پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه روسیه انتشار یافت، خاطرنشان کرد: تحقیقات درباره کشتی ‘لطف الله-۲’ که حامل سلاح از لیبی برای استفاده تروریست های سوریه بود و توسط نیروی دریایی لبنان در آبهای این کشور توقیف شد، جریان دارد.

وی با بیان اینکه این کشتی در اواخر ماه آوریل گذشته توقیف شد، اظهار داشت: از قرار معلوم این تنها محموله سلاح قاچاق به سوریه نبود و چند روز پیش یک کشتی دیگر در سواحل بندر طرابلس لبنان متوقف و محموله سلاح و مواد منفجره آن توقیف شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه خود خاطرنشان کرد: بارها اعلام کرده ایم قاچاق سلاح به سوریه غیرقانونی است و نسبت به عواقب چنین اقدامی به کسانی که از این ایده حمایت کردند هشدار دادیم.

لوکاشویچ گفت: تجهیز گروه های مسلح غیرقانونی تندرو با مفاد طرح ‘کوفی عنان’ نماینده دبیر کل سازمان ملل در مساله سوریه که از سوی شورای امنیت تایید شده و در آن بر توقف خشونت ها و برقراری گفت و گوها تاکید شده است، مغایرت دارد.

وی در بیانیه خود افزود: چنین اقدامی به ویژه در شرایطی که عناصر مرتبط با سازمان های تروریستی بین المللی در سوریه فعال هستند، خطرناک می باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در باره توقیف کشتی ‘لطف الله-۲’خاطرنشان کرد: این مورد قاچاق سلاح چند قطعنامه شورای امنیت را لغو می کند.

لوکاشویچ گفت: شورای امنیت باید بطور جدی به این مساله توجه کند و جامعه جهانی موانع مطمئن برای جلوگیری از قاچاق سلاح به سوریه ایجاد کند.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۶۱۵۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.