روسیه ۵/۶ میلیارد دلار تسلیحات صادر کرد

به گزارش ایرنا، پوتین روز دوشنبه درکمیسیون همکاری های فنی – نظامی روسیه در شهر بندری سوچی در ساحل دریای سیاه گفت: روسیه باید آهنگ بالای صادرات تسلیحات را حفظ کند.

وی خاطرنشان کرد: در هفت سال اخیر حجم صادرات تسلیحات با رشد دو برابری از شش میلیارد دلار در سال ۲۰۰۵ به ۱۳میلیارد دلار در سال ۲۰۱۱ افزایش یافته است.

رییس جمهوری روسیه گفت: روسیه در سال ۲۰۱۲ قراردادهای تسلیحاتی به ارزش ۷/۵ میلیارد دلار با کشورهای مختلف عقد کرد و این در حالی است که در سبد قرار دادهای فروش سلاح روسیه به کشورهای دیگر ۴۳ میلیارد دلار دیگر قرار داد وجود دارد.

وی افزود : شرکت های تسلیحاتی روسیه، اعتبارات ویژه نوسازی و مدرن سازی واحد های خود دریافت می کنند و همین امر در افزایش تولید آنها انعکاس می یابد.

پوتین بر ضرورت تلاش برای افزایش حضور روسیه در بازار جهانی تسلیحات و تجهیزات نظامی تاکید کرد واظهار داشت: این رویکرد به جغرافیای صادرات تسلیحات روسی و تنوع و کیفیت محصولات تولیدی و ارائه خدمات پس از فروش مربوط می شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعات انستیتو مسایل جهانی استکهلم، روسیه از نظر صادرات تسلیحات با ۲۴ درصد بازار کل تسلیحات جهانی دومین مکان جهان را پس از آمریکا دراختیار دارد.

وی با بیان اینکه بازار سلاح بسیار حساس و رقابت در آن شدید است، گفت: روسیه با ۵۵ کشور جهان در عرصه فنی – نظامی همکاری می کند و باید برای توسعه این همکاری ها تلاش کرد.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸**۵۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۱۴۷۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.