روشی جدید در تشخیص بیماری پارکینسون

۰۳م آذر ،

استفاده از یک روش جدید غیرتهاجمی و ارزان به تشخیص بیماری پارکینسون کمک می‌کند.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب‌دا، به نقل از نشریه ساینس دیلی، محققان دانشگاه فلوریدا با انجام تحقیقات خود نشان داده‌اند که استفاده از یک روش غیرتهاجمی و ارزان که در تست اولیه روی بیش از ۹۰ درصد مواقع مؤثر بوده است به تشخیص بیماری پارکینسون کمک می‌کند.
 
براساس این گزارش محققان بیان کرده‌اند که روش جدید شامل نظارت بر الگوهای گفتاری بیمار است که به طور خاص حرکت الگوهای زبان و فک را بررسی می‌کند و علاوه بر این که به صورت بالقوه پتانسیل ردیابی پیشرفت این بیماری را دارد، اثربخشی درمان این اختلال را نیز ارزیابی می‌کند.
 
نتایج حاصل از این گزارش می‌افزاید: با توجه به این که محدودیت رایج موجود در بیماری پارکینسون آهسته شدن حرکات و کاهش دامنه آنهاست طبق این گزارش، این اتفاق در بیان هم به وجود آمده و زبان با عدم سرعت کافی آنطور که باید حرکت نکرده و تغییرات نامحسوسی در الگوهای بیانی ایجاد می‌شود که تشخیص از طریق این روش با حساسیت بالا به بیان تنها با ۲ ثانیه صحبت کردن میسر می‌شود.
 
نتایج دیگر این مطالعه افزود در حالی که هیچ درمان و همچنین روش امتحان شده و قابل اعتمادی برای تشخیص این بیماری وجود ندارد و تشخیص فقط مبتنی بر معاینات فیزیکی شامل لرزش و از بین رفتن مهارت‌های حرکتی و سفت شدن عضلات است بنابراین تشخیص زودرس آن با به کارگیری از این روش غیرتهاجمی برای درمان‌هایی جهت کنترل علائم این بیماری در مراحل اولیه بسیار مهم است.
 
به گفته محققان بیماری پارکینسون یک اختلال عصبی است که هنگامی رخ می‌دهد که سلول‌های عصبی در مغز تولید یک ماده شیمیایی به نام دوپامین را که به کنترل حرکت ماهیچه‌ها کمک می‌کند را متوقف می‌کنند و این پدیده منجر به از دست رفتن عملکرد عضلات می‌شود. /ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.