روش‌های صحیح تربیت فرزندان

[تصویر: IMAGE634723380883140193.jpg]

روش‌هائی که والدین در کنترل و تربیت فرزندان به‌کار می‌بندند

در نگاهی به تمام عوامل مربوط به رشد و گسترش مشکلات رفتاری کودکان ما مجدداً به نقش والدین در پیدایش این رفتارها اشاره می‌کنیم. شیوه‌های تربیتی، کنترل و ادارهٔ کودکان توسط والدین بدون شک یکی از مهمترین عوامل به‌وجود آمدن مشکلات رفتاری کودکان است.

گاهی اوقات لازم است ما با دادن اطلاعات لازم به‌طور مستقیم به کمک والدین بشتابیم و آنها را در فایق آمدن و برطرف کردن مشکلات یاری دهیم. و گاهی هم ضرورت دارد که زمینه‌ای مطمئن و قابل اطمینان در والدین، حتی قبل از آنکه در مورد تربیت و کنترل کودکان بحث شود، ایجاد شود. تجارب ناگوار اولیه دیگر، مشکلات شخصیتی و عاطفی والدین خود محتاج کمک و ارائه راه‌حل‌ها و راهنمائی‌های گسترده‌ای می‌باشد، قبل از آنکه این والدین قادر باشند تا گرمی و صمیمیت موردنیاز فرزندانشان را فراهم کنند.

● رابطهٔ مادر و کودک

برای برقرار شدن رابطهٔ صحیح میان مادر و کودک نه فقط مهارت و آشنا بودن مادر به وظایف مادری مهم است بلکه آشنائی با مادر با خصوصیات روانی و رفتاری کودکی که در حال رشد است نیز اهمیت دارد. اگر مادر دید که کودکش در مقابل او می‌ایستد و لجاجت می‌کند اگر بداند که همه کودکان در این سنین چنین هستند. نگرانی مادر و برخوردهای او با کودک به حداقل خواهد رسید و مشکلات رفتاری کمتری به‌وجود می‌آید.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.