روش باز کردن مرورگرها در Safe Mode

این قابلیت زمانی برای کاربر مفید است که یکی از مرورگرهایش با مشکل مواجه شده است و می خواهد بداند که آیا این مشکل به خاطر یکی از افزونه های نصب شده روی مرورگر است یا اینکه خود مرورگر با مشکل مواجه شده است.

به گزارش مجله شبانه ممتاز نیوز، حتما تا به حال با حالت ایمن یا Safe Mode در ویندوز برخورد کرده اید. اما Safe Mode در مرورگرها به حالتی گفته می شود که در آن مرورگر در شرایطی اجرا می شود که تمام افزونه های نصب شده روی آن غیرفعال است.

 این قابلیت زمانی برای کاربر مفید است که یکی از مرورگرهایش با مشکل مواجه شده است و می خواهد بداند که آیا این مشکل به خاطر یکی از افزونه های نصب شده روی مرورگر است یا اینکه خود مرورگر با مشکل مواجه شده است. روش استفاده از این حالت در مرورگرهای مختلف بدین صورت است:

در مرورگر فایرفاکس: ابتدا مرورگر را باز کنید و سپس روی دکمه Firefox که در سمت چپ بالای صفحه قرار دارد، کلیک کنید. حال روی فلش جلوی گزینه Help کلیک کنید تا منوی جدیدی باز شود. اکنون گزینه Restart with Add-ons Disabled را انتخاب کنید تا مرورگر بسته و دوباره باز شود ولی این بار بدون افزونه های نصب شده روی فایرفاکس.

در مرورگر گوگل کروم: ابتدا روی shourtcut مرورگر Google Chrome در صفحه دسکتاپ راست کلیک و گزینه Properties را انتخاب کنید یا اگر shourtcut این مرورگر روی دسکتاپ موجود نیست، از منو یا صفحه Start ویندوز برای پیدا کردن آن کمک بگیرید. در ادامه در پنجره باز شده به زبانه Shortcut بروید و سپس در قسمت Target و در کادر روبه روی آن به انتهای عبارت نوشته شده بروید و عبارت زیر را وارد کنید: no-extensions–-

البته دقت کنید که قبل از وارد کردن این عبارت حتما یک فاصله (Space) بزنید. به طور مثال عبارتی که در نهایت باید در کادر مذکور وجود داشته باشد باید به شکل زیر باشد:

C:\Program Files\Google\Chrome\Application\chrome.exe –-no-extensions

حال با دوبار کلیک روی این shourtcut، مرورگر به طور پیش فرض در حالت Safe Mode باز خواهد شد.

در مرورگر اینترنت اکسپلورر: ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را بزنید تا پنجره Run باز شود؛ عبارت زیر را در کادر Run وارد کنید و Enter بزنید: iexplore.exe -extof


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.