روغن زیتون استخوان‌ها را تقویت می‌کند

مطالعات نشان داده است که احتمال ابتلا به پوکی استخوانی در نواحی از اروپا که عمدتا رژیم غذایی مدیترانه‌ای دارند به مراتب کمتر است.

پزشکان اسپانیایی در یک مطالعه جدید تاکید کردند رژیم غذایی غنی شده با روغن زیتون برای حفاظت از استخوان‌ها و تقویت آنها مفید است.

به گزارش سرویس «سلامت» ایسنا، این پزشکان در بررسی‌های اخیر خود دریافته‌اند که یک رژیم غذایی مدیترانه‌ای که حاوی مقادیر زیادی از میوه‌ها و سبزی‌ها است و با روغن زیتون غنی شده است اگر به مدت دو سال مداوم استفاده شود، تاثیر چشمگیری در حفاظت از استخوان‌ها دارد.

به گفته متخصصان ارتوپدی، کاهش تراکم استخوانی ناشی از افزایش سن و ضعف بیشتر استخوان‌ها هم در زنان و هم در مردان سالمند بروز می‌کند و شاخص مهمی در افزایش خطر بروز پوکی استخوان و شکستگی‌های استخوانی است.

به گزارش روزنامه اکسپرس، مطالعات نشان داده است که احتمال ابتلا به پوکی استخوانی در نواحی از اروپا که عمدتا رژیم غذایی مدیترانه‌ای دارند به مراتب کمتر است.

بر اساس این گزارش که در مجله «غدد‌شناسی بالینی و متابولیسم» به چاپ رسیده، به نظر می‌رسد رژیم سرشار از میوه‌ها و سبزی‌های غنی‌ از روغن زیتون که مشخصه اصلی رژیم غذایی مدیترانه‌ای است از عوامل اصلی کاهش احتمال بروز پوکی استخوان در مردم این منطقه از اروپاست.

متخصصان اسپانیایی می‌گویند در این مطالعه برای اولین بار معلوم شد که روغن زیتون در تقویت استخوان‌ها تاثیر بسزایی دارد.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.