رونمایی‌از‌فرش‌قرآنی‌توسط‌‌‌مراجع‌تقلید/عکس

حجت الاسلام شربیانی با اشاره به اینکه این قرآن نفیس که به صورت کتاب بافته شده است در جهان اسلام نظیر ندارد، تصریح کرد: هنری که برای خلق این اثر ارزشمند بکار رفته، بسیار ظریف است و هنرمندان تبریزی حدود شش سال روی آن کار کرده‌اند.

رسا: در آستانه میلاد با برکت حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور مراجع تقلید و علما از قرآن نفیس بافته شده روی فرش رونمایی شد.

در آستانه سالروز میلاد با برکت حضرت فاطمه زهرا(س)،‌ با حضور شماری از مراجع تقلید و علما از قرآن نفیس بافته شده روی فرش اثر هنرمندان تبریزی رونمایی شد.

بر اساس این گزارش، مسؤولان دانشگاه هنر اسلامی تبریز به همراه رییس و مسؤولان دانشکده فرش این دانشگاه پیش از ظهر امروز پنجشنبه،‌ با حضور در شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار کردند. در این دیدارها همچنین از فرش قرآنی نفیس تبریز رونمایی شد.

حجت‌الاسلام سیدجلال شربیانی معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه هنر اسلامی تبریز در حاشیه رونمایی از این آثر تصریح کرد: در این اثر هنری بسیار ارزنده و زیبا مجموع ۳۰ جزء قرآن کریم در ۷۶ ورق به صورت دورو با ۶۲ میلیون گره بافته شده است.

حجت الاسلام شربیانی با اشاره به اینکه این قرآن نفیس که به صورت کتاب بافته شده است در جهان اسلام نظیر ندارد، تصریح کرد: هنری که برای خلق این اثر ارزشمند بکار رفته، بسیار ظریف است و هنرمندان تبریزی حدود شش سال روی آن کار کرده‌اند.

وی بافته شدن به صورت دورو را از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این اثر نفیس و ارزشمند دانست و با بیان اینکه این اثر نفیس اسفندماه سال۸۹ نیز با حضور مقام معظم رهبری رونمایی شده بود، گفت: ۹ نفر از هنرمندان تبریزی به مدت شش سال برای تولید این قرآن کار کرده‌اند و در دیداری که خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم ایشان آخرین گره‌های آن را بریدند و توصیه های ارزشمندی به ما ارائه کردند.

جواد پورنامی رییس دانشکده فرش دانشگاه هنر اسلامی تبریز نیز در حاشیه رونمایی از این اثر در سخنانی گفت: این قرآن با خط عثمان طاها بافته شده است و مجموع قرآن ۳۱ سانتی متر ارتفاع و ۴۵ سانتی متر عرض هر صفحه آن است.

وی افزود: هرچند آیاتی از قرآن کریم و حتی سوره‌های کوچک قرآن به این شکل بافته شده بود، اما بافته شدن تمام سی جزء قرآن کریم با این ویژگی‌ها تاکنون سابقه نداشته و ترکیب بافت‌ها به این اثر ظرافت بسیاری خاصی بخشیده است.

گفتنی است،‌ این قرآن نفیس با حضور حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی و‌ جعفر سبحانی از مراجع تقلید و همچنین آیت الله مسلم ملکوتی از استادان برجسته درس خارج و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رونمایی شد.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.