رونمایی از ۱۱۵دستاورد تازه دانشگاه تهران/ عرضه دستگاهی برای آنالیز میکرویی

این مطلب در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان به نقل از منبع ذکر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز درج گردیده است

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر فرهاد رهبر در نشست خبری پیش از ظهر امروز سه شنبه سهم تولید علمی دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در کشور را ۲۰ درصد ذکر نمود و افزود: سهمم تولید علمی این دو دانشگاه یک پنجم تولیدات علمی کشور و ۴ دهم درصد تولیدات علمی دنیا است.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به دستاوردهای پژوهشگران این دو دانشگاه، اظهار داشت: در این جهت اقدام به برگزاری نمایشگاه های دو سالانه دستاوردهای علمی و پژوهشی شد و سومین نمایشگاه نیز در روزهای ۲۲ تا ۲۴ آبان ماه برگزار می گردد.
 

وی با بیان اینکه این نمایشگاه به صورت مشترک میان دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی برگزار خواهد شد، خاطر نشان نمود: در این نمایشگاه ۴۵ دانشکده، ۱۵ پژوهشکد، مراکز رشد و شرکتهای دانش بنیان حضور خواهند داشت.
 

رهبر از رونمایی از ۱۵ دستاورد تازه در این نمایشگاه خبر داد و یادآور شد: علاوه بر این از ۱۰۰ محصول تازه که در دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران تولید شده است، رونمایی خواهد شد.
 

وی ۱۵ دستاورد را در حوزه های کشاورزی، فناوریهای نوین و انرژیهای نو دانست و ادامه داد: یکی از دستاوردها میکروبیو راکتور است که برای آنالیزهایی در حد میکرو به کار می رود علاوه بر این در این نمایشگاه تعدادی از کیتهای تشخیصی نیز عرضه می گردد.
 

به گفته رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه این دستاوردها در طول ۳ روز برگزاری نمایشگاه رونمایی خواهد شد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.