رونمایی سریعترین چهارنفره روباز جهان

۱۹م دیماه ،

رونمایی سریعترین چهارنفره روباز جهان

Bookmark and Share

یک هفته بعد از درز کردن عکس‌های بنتلی کنتینانتال جی‌تی اسپید کانورتیبل، کارخانه انگلیسی با انتشار یافتن تصاویری اعلام کرد سریعترین خودروی چهارنفره بدون سقف جهان را در نمایشگاه دیترویت رونمایی خواهد کرد. 

جی‌تی اسپید کانورتیبل از موتور ۱۲ سیلندر شش لیتری کنتینانتال جی‌تی اسپید کوپه نیرو میگیرد که با دو سیستم توربو می‌تواند ۶۱۶ اسب بخار نیرو تولید کند. این نیرو کافی است تا این بنتلی با کمک یک جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک در ۴.۴ ثانیه سرعتش را از حالت سکون به صد کیلومتر در ساعت برساند و حداکثر سرعتش به ۳۲۵ کیلومتر در ساعت برسد. 

موتور ماشین با سیستم کامپیوتری به نام ME17 کار می‌کند که می‌تواند در هر ثانیه ۱۸۰ میلیون محاسبه انجام دهد و سیستم توربو و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور ماشین را کنترل کند. 

رونمایی سریعترین چهارنفره روباز جهان

تغییرات ظاهری جی‌تی اسپید کانورتبل شامل رادیاتور شبکه‌ای و یک رینگ اسپرت ۲۱ اینچی مخصوص است که می‌توان آن را به رنگ نقره‌ای یا دودی سفارش داد. در داخل ماشین از آلومنیوم تیره برای تزیین استفاده شده که بنتلی می‌گوید آن را از ماشین‌های مسابقه‌ای بنتلی در دهه بیست الهام گرفته است. 

نرم‌افزای سیستم «اینفوتینمنت» یا کنترل‌کننده پخش صوت و اطلاعات ماشین به روز شده است که از جمله اطلاعات ترافیک، نقشه ماهواره‌ای و مکان‌های دیدنی در طول مسیر را به سرنشینان اطلاع می‌دهد. در این سیستم می‌توان ۱۵ گیگابایت موسیقی ذخیره کرد. همچنین امکان پخش موسیقی از هر نوع دستگاه دیجیتال نظیر آی‌پاد یا کارت حافظه SD وجود دارد و خود ماشین هم به یک سیستم پخش سی‌دی با ظرفیت شش دیسک مجهز است. 

کنتینانتال جی‌تی اسپید کانورتبل از تابستان آینده و با قیمت ۲۰۲ هزار و ۲۱۸ یورو به فروش می‌رسد. بنتلی در ۹ ماه اول سال ۲۰۱۲ پنج هزار و ۹۶۹ دستگاه خودرو در سراسر جهان فروخته که ۲۵ درصد بیشتر از فروش این کارخانه در مدت مشابه در سال ۲۰۱۱ است. بیشتر این خودروها در آمریکا فروخته شده است (۱۷۵۰ دستگاه) و بعد چین با ۱۵۲۵ خودرو بزرگترین بازار بنتلی بود. بریتانیا، خاورمیانه و آسیای شرقی به ترتیب بازارهای مهم بنتلی بوده است. 

برچسب ها : نمایشگاه دیترویت ۲۰۲۴ | بنتلی | کنتینانتال جی‌تی اسپید کانورتبل | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۱/۰۳
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.