رویانیان: بازیکنان ما استرس دارند

 محمد رویانیان پس از تساوی امشب تیمش مقابل نفت تهران توضیحاتی را در این مورد ارائه کرد. وی در خصوص دلایل نتایج ضعیف این تیم گفت: هواداران و مردم به خوبی می‌دانند تیمی که داریم بهترین‌های فوتبال ایران هستند. اگر اسامی بازیکنان پرسپولیس در این چند سال اخیر را مشاهده کنیم متوجه خواهید شد که بازیکنان امسال به مراتب بهتر هستند. ما در خط حمله و دفاع بهترین بازیکنان را گرفتیم.

وی ادامه داد: در خط دفاع بازیکنان خوب، منسجم و قدرتمندی داریم، در خط حمله نیز آقای گل لیگ برتر و مهاجم فیکس تیم ملی را به خدمت گرفتیم و واقعا بالاتر و بزرگتر از این بازیکنان نداریم. ضمن اینکه ایمون زاید و هادی نوروزی نیز در گذشته توانایی‌هایشان را نشان داده‌اند.

رویانیان با بیان اینکه در نقاط هافبک دفاعی، هافبک وسط و گوش چپ از همان ابتدا دچار مشکل بودیم، یادآور شد: بازیکنانی که می‌خواستیم و نتوانستیم جذب کنیم ضمن اینکه سوسا را از برزیل آوردیم که رباط پاره کرد. بازیکن کره‌ای هم قبل از عقد قرارداد مصدوم شد و یک ماه به دور از میادین است. البته هنوز سازمان لیگ تکلیف‌مان را نسبت به این بازیکن روشن نکرده است.

مدیرعامل پرسپولیس افزود: پولادی هم در تیم ملی مصدوم شد و فشار را بر تیم بیشتر کرد، اما با این حال با مصدومیت این تعداد مقابل نفت صدرنشین، بازیکنانم زحمت کشیدند و تمام توان‌شان را نشان دادند. با این حال آنچه که به طور کلی اشکال ما است، می‌‌توان به مسائل روحی و روانی اشاره کرد.

وی عنوان کرد: مربی را آورده‌ایم که در ۱۲ سال ۲۳ جام آورده است، رکورد ۵۴ بازی بدون باخت را ثبت کرده، در سال ۲۰۰۶ مربی برتر آفریقا و در سال ۲۰۰۹ مربی برتر پرتغال شده است و به طور میانگین در هر سال ۳ جام بدست آورده است. بنابراین گزینه خارجی را که باید انتخاب می‌کردیم، این رزومه‌ها مطرح بود. پس می‌بینید که بهترین بازیکنان و بهترین مربی را آوردیم.

رویانیان با اشاره به اینکه زمان مناسبی را برای جذب مربی انتخاب نکردیم، افزود: صحبت‌هایی که مبنی بر میلیاردی بودن بازیکنان و دارا و ندارها شد، فشارهایی را بوجود آورد و آنها وقتی به زمین می‌روند فکر می‌کنند که می‌خواهند کوه دماوند را جابجا کنند و استرس دارند و ضمن اینکه برخی با شیطنت‌های خود بازیکنان مان را تخریب کردند.

رویانیان در ادامه در خصوص مشکلات مربوط به پرسپولیس گفت: برای بحث سرمربیگری تا آخرین لحظات منتظر دنیزلی بودیم و می‌خواستیم او را نگه داریم ولی در واقع دنیزلی در سخت‌ترین شرایط قرار داشت و نتوانست به ایران بازگردد و خداوکیلی دیر بود که این نکته هم از بدشانسی‌های ما محسوب می‌شد. ما تا پایان این فصل با دنیزلی قرارداد داشتیم و من هنوز از وی طلب دارم. فردا نیز نماینده ما به ترکیه می‌رود تا بابت این پول با این مربی ترک مذاکره کند.

وی افزود: بنابراین ما اصلا امسال دنبال مربی نبودیم و دقیقه ۹۰ دچار مشکل شدیم. ضمن اینکه در بحث انتخاب مربی جدید نیز با مردم و هواداران مشورت کردیم و آنها عمدتا می‌گفتند مربی خارجی بیاورید.

رویانیان با اشاره به اشکالاتی که برای این تیم در خصوص جذب مربی خارجی بوجود آمد گفت: خواستیم متسو را بیاوریم که شب‌نامه پخش کردند و هنوز نیامده گفتند که منشوری است و جوسازی را علیه‌اش آغاز کردند. این درحالی است که متسو مسلمان شده و اسمش را به عبدالکریم تغییر داده است.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا مانوئل ژوزه قافیه را باخته است، تاکید کرد: اینطور نیست؛ ما با هم صحبت کردیم و وی به من یادآور شد که «فشار قهرمانی» بازیکنان را دچار مشکل کرده است. این درحالی است که ژوزه به بازیکنان تاکید کرده که نمی‌خواهد برای قهرمانی بجنگید بلکه با هدف پیروزی در چند بازی پیاپی باید کاری کنید که از این فشاری که بر رویتان قرار دارد خارج شوید و من معتقدم که چند برد متوالی می‌تواند به تیم کمک کند. استدلال ژوزه همین است.

رویانیان یادآور شد: همانطور که پس از هر بازی با پیشکسوتان صحبت می‌کنم بعد از این بازی هم با پیروانی صحبت کرده و او نظرات خوبی را به من داد. ما باید در حال حاضر تحمل کنیم و تیم را پرورش دهیم. هواداران هم باید تحمل کنند و راهی جز تحمل و گردنه سخت مشکلات نداریم چرا که در حال حاضر تغییر چیزی جز ضرر ندارد بنابراین باید پخته‌تر عمل کنیم.

وی گفت: هواداران می‌دانند من نوکرشان هستم و هر کاری که باشد انجام می‌دهم حتی اگر به ضررم باشد و حیثیتم را به خاطر آن بدهم.

رویانیان در پاسخ به این سؤال که تا چه زمان قصد حمایت از ژوزه را دارید، گفت: امیدوارم به سمت صدر جدول حرکت‌مان را آغاز کنیم و امسال سالی نیست که ما ضربه بخوریم اما سال آینده باید قهرمانی‌مان را برای چند سال در ایران و حتی آسیا تثبیت کنیم. الان نمی‌توانم بگویم که چه برنامه‌هایی دارم اما زیرساخت‌ها و برنامه‌ها آماده است و اگر وقت باشد آنها را ارائه می‌کنم.

مدیر عامل پرسپولیس در پایان گفت: اصلا من مدیریت بلد نیستم، اما دو سال وقت می‌خواهم تا تیمی در شأن ایران و آسیا درست کنم و معتقدم که خیلی از ویرانه‌ها باید درست شود.


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.