روی هاجسون در یک قدمی مربیگری تیم ملی فوتبال انگلیس

به گزارش منابع خبری، اتحادیه فوتبال انگلیس اعلام کره است که هاجسون ۶۴ ساله تنها فردی است که آنها برای جانشینی ‘فابیو کاپلو’ در نظر دارند.

این مربی قبلا با ‘دیوید برنشتاین’ رییس اتحادیه صحبت کرده است و امروز قرار است با یک هیأت چهار نفره به مذاکره بپردازد.

هاجسون در سال ۱۹۴۷ به دنیا آمده است و مربیگری را در سال ۱۹۷۶ از تیم سوئدی هالمستاد آغاز کرد. او سابقه مربیگری در کشورهای سوئد، انگلیس، سوییس، ایتالیا، دانمارک و نروژ را در کارنامه دارد. این مربی در دهه ۱۹۹۰ برای دو دوره مربی اینترمیلان بود و در جام جهانی ۱۹۹۴ هدایت تیم ملی سوییس را بر عهده داشت. از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ مربی امارات بود و از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ تیم فنلاند را رهبری کرد.

هاجسون در لیگ برتر انگلیس سابقه مربیگری در تیم های بلکبرن، فولام و لیورپول را دارد و در فوریه ۲۰۱۱ به وست بروموویچ پیوست.

وی از اینکه سرمربی تیم ملی انگلیس شود ابراز خرسندی کرده است.

انتظار می رود قرارداد طولانی مدتی با هاجسون به امضا برسد که سه تورنمنت از جمله رقابت های یورو ۲۰۱۶ را در بر خواهد داشت. این رقابت ها دو ماه قبل از تولد ۶۹ سالگی او خواهد بود.

پیش از این خبرهای زیادی در مورد احتمال انتخاب ‘هری ردنپ’ سرمربی تاتنهام برای مربیگری تیم ملی انگلیس منتشر شده بود اما اتحادیه در نهایت تصمیم گرفت این کار را به هاجسون بسپارد که تجربه مربیگری در تیم های ملی را دارد.

او در مجموع در ۱۸ تیم باشگاهی و ملی به عنوان مربی حضور داشته است.

هاجسون که سال گذشته فصل نا موفقی را با لیورپول تجربه کرد، در حال حاضر وست بروم را به نیمه های جدول لیگ برتر رسانده است.

۹۱۲۶**۱۴۴۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۳۹۲۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.