ریزگردها در دریای خزر چه می‌کنند

سه شنبه ۲۳ خرداد – ۰۳:۵۳:۳۳ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- معاون امور دریایی سازمان حفاظت محیط‌‌زیست با اشاره به پدیده‌های نوظهور زیست محیطی گفت: پدیده‌های ریزگردها در ایجاد فعل و انفعالات شیمیایی و همچنین میزان رسوب‌گذاری در دریای خزر موثر است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مانا، عبدالرضا کرباسی صبح امروز در مراسم برگزاری مانور مقابله با آلودگی نفتی دریای خزر که در بندر انزلی برگزار شد گفت: دریای خزر با توجه به بسته بودن آن به لحاظ زیست‌محیطی از حساسیت ویژه ای برخوردار است. حساسیتی که به رغم بالا بودن میزان تردد شناورها و همچنین فعالیت های نفتی در خلیج‌فارس وجود ندارد.
وی با اشاره به چرخش آب خلیج‌فارس درهر پنج تا شش سال یکبار افزود: امیدواریم این چرخش آب بتواند یک خودپالایی در این دریا ایجاد کند.موضوعی که در دریای خزر به دلیل بسته بودن آن اتفاق نمی‌افتد.
معاون امور دریایی سازمان حفاظت محیط‌‌زیست با اشاره به کاهش جمعیت فک خزری از یک میلیون قطعه به ۱۰۰ هزار قطعه اظهار داشت: فعالیت های نفتی و صنعتی کشورهای حاشیه دریای خزر باعث انتقال آلودگی‌ها از شمال به سمت جنوب این دریا و سواحل ایران شده است.
کرباسی به بروز پدیده های نوظهور زیست محیطی اشاره کرد و گفت:پدیده هایی مانند ریزگردها باعث ایجاد فعل و انفعالات شیمیایی در دریای خزر می شود که ابعاد آن مشخص نیست اما بدون شک در میزان رسوب گذاری در این دریاچه موثر خواهد بود.
کرباسی با بیان اینکه مقابله با آلودگی های خشکی و دریایی نیازمند عزم ملی است گفت: طبق قانون مقابله با آلودگی‌های دریایی وظیفه سازمان بنادر و دریانوردی است اما خوشبختانه اخیراً روح زیست محیطی در این سازمان حاکم شده است که امیدواریم این وضعیت در مجموعه وزارت نفت نیز اتفاق بیافتد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۲۱۵۵۳۳۳۲۹۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.