رییس امور هیات علمی وزارت بهداشت خبر داد: جذب هیات علمی جدید به صورت تمام وقت

رییس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت گفت: از این پس تمام اعضای هیات علمی جدید به صورت تمام وقت جذب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) محسنی صبح امروز در یک نشست مطبوعاتی، در خصوص وضعیت تمام وقتی اعضای هیات علمی گفت:‌ ۱۴ هزار عضو هیات علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی وجود دارند که ۲۰ درصد مربی، ۶٫۵ درصد استاد و ۱۹٫۵ درصد دانشیار هستند.

وی با بیان اینکه نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه‌های علوم پزشکی یک به ۹ است، خاطر نشان کرد: نظام آموزش پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور روند مطلوبی را طی می‌کند و با توجه به قانون برنامه و سیاست وزارت بهداشت از چند سال اخیر جذب اعضای هیات علمی به صورت تمام وقت انجام شده است.

وی افزود: حتی برای تمام وقتی اعضای هیات علمی از منابع داخلی وزارت بهداشت ۳،۶ درصد K نیز تامین می‌شود تا اعضای هیات علمی به صورت تمام وقت به کار گرفته شوند.

رییس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت تصریح کرد: با توجه به سیاست‌های وزارت بهداشت، هر عضو هیات علمی جدیدی که جذب می‌شود باید به صورت تمام وقت باشد و مشوق‌هایی به این منظور در نظر گرفته شده است.

در ادامه دکتر حسینی نژاد دبیر شورای دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت با اشاره به وجود حدود ۱۲ هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: وضعیت تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر سالانه دو بار بررسی می‌شود و از سال ۸۵ نیز وضعیت تحصیلی آنان بهتر شده است.

وی در خصوص تسهیلات نقل و انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر گفت: ۵ درصد ظرفیت هر دانشگاه به انقال این دسته از دانشجویان اختصاص دارد البته دانشجویانی که تمایل دارند از دانشگاه‌های علوم پزشکی تیپ سه بر اساس شرایط به دانشگاه‌های تیپ یک اننقال یابند باید به صورت اجباری دو ترم در دانشگاه مقصد میهمان باشند و در صورت کسب معدل قابل قبول با انتقال آنان موافقت می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.