رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای پیشنهاد داد:ایجاد رشته‌های مطابق با دفاع مقدس در دانشگاه‌ها

دوشنبه ۲۹ خرداد – ۰۲:۱۱:۰۷ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه ما باید راه شهدا را دنبال کنیم، گفت: دانشگاهها باید رشته‌هایی را مطابق با دفاع مقدس با توجه به ظرفیت ها ایجاد کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، سهراب رضایی رییس دانشگاه فنی و حرفه ای در مراسم تشییع پیکر دو شهید گمنام در دانشگاه فنی و حرفه ای شریعتی،گفت: دفاع مقدس برای دانشگاهیان و دانشجویان دربهای مختلفی را گشوده است و ما باید از دفاع مقدس و شهدا بیشتر در دانشگاهها استفاده کنیم.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای توان برگزاری رشته های عملی را دارد، خاطرنشان کرد: باید رشته هایی مرتبط با دفاع مقدس در دانشگاه ها به وجود آید همانند مهندسی جنگ، عمران و راهسازی دفاع مقدس، خیاطی و پوشاک در دفاع مقدس که هر کدام درآمدی بر واحدها و رساله دانشجویان است.
رییس دانشگاه فنی و حرفه ای با بیان اینکه شهیدان ما بدون ترس هدف خود را انتخاب و با گذشتن از همه چیزها در دنیا راهشان را انتخاب کردند،ادامه داد:شهیدان با ایمان به خدا وحدت مردمی و تبعیت از رهبری راه شهادت را انتخاب کردند و خداوند در کلام آسمانی خود از شهدا به عنوان دوستان نزدیک خود نام برده اند و جایگاه رفیع شهدا بسیار در کلام خدا دیده می شود. رضایی تصریح کرد: واژه شهادت خود یک دانشگاه بزرگ است و هر چقدر ابعادش را مورد بررسی قرار دهید باز هم کم است.
وی تصریح کرد: ما حضور این دو شهید را در دانشگاه فنی و حرفه ای تلنگری می دانیم تا دست اندازهای دنیا ما را گرفتار خود نکند و ما آرمانهای این شهدا را و خانواده شهدا را دنبال می کنیم.
رییس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: شهدا الگویی برای همه دانشگاهیان می باشد و باید در ادامه راه و آرمانهای این شهدا گام برداریم.
وی ادامه داد: جلیلی خطاب به مذاکره کنندگان می گوید شما بیشترین هواپیماها و نیروهای نظامی را در اختیار صدام گذاشتید و ما همان ملت هستیم که از همه این گردنه ها گذشتیم و امروز که در این جمع هستیم مطمئن باشید ملت ما سر تعظیم در برابر خواسته های استکبار نمی آورند و از حقوق خود کوتاه نمی آید.
حجت الاسلام محمدیان خاطرنشان کرد: اکنون صدام کجا است و ملت ما کجا است صدام به خاک ذلت نشسته است و ملت ما در دنیا به اوج سربلندی رسیده است و این همان پیام شهیدان است که مرزها در نوردیده و بیداری اسلامی تکرار پیام شهدای ما است.
وی افزود: آرمانهای شهیدان در سراسر دنیا فراگیر شده است و چرا دانشگاهها پذیرای راه شهدا هستند چونکه امروز اقتدار نظام جمهوری اسلامی در اقتدار علمی است و همانطور که می بینیم شهدای ما امروز شهدای جهاد علمی هستند.
نماینده رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه اقتدار علمی توانسته است اقتدار سیاسی فرهنگی و اجتماعی را پدید آورد تصریح کرد: محل همه این اقتدارها سنگر علم و دانش است و جهاد دوران مقدس جنگ تبدیل به جهاد علمی شده است و روح جهاد دوران مقدس همان روح جهاد علمی است. و عدالت و آزادی همان روح این دو جهاد است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۸۱۴۱۱۰۷۷۰۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.