رییس دانشکده پزشکی دانشگاه گیلان: کمیته دانش آموختگان در استان راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشکده پزشکی استان گیلان تنها دغدغه پزشک را ارتقای سلامت افراد جامعه بیان کرد و گفت: تلاش در راستای تحقق این امر باید با همت و پشتکار فراوان انجام گیرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه گیلان، دکتر آبتین حیدر زاده در مراسم جشن فارغ التحصیلی دانش آموختگان دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با اشاره به تحصیل هفت ساله دانشجویان مقطع دکتری رشته پزشکی اظهار داشت: استفاده از آموخته‌های این دوران و بروز رسانی دانش از الویت‌های رشته پزشکی است که باید در دستور کار این پزشکان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه پزشکان باید با اقدام عملی در احیای زندگی مردم تلاش کنند، افزود: یک پزشک عابد و موفق باید توانمندی‌های لازم برای خدمت به مردم را داشته باشد.

رئیس دانشکده پزشکی استان گیلان با تاکید بر رعایت حفظ اخلاق حرفه‌ای توسط پزشکان گفت: یک بیمار از نظر روحی و روانی به محبت پزشک نیازمند است لذا توجه به این نوع ویژگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

دکتر حیدرزاده تنها دغدغه پزشک را ارتقای سلامت افراد جامعه عنوان کرد و افزود: تلاش در راستای تحقق این امر باید با همت و پشتکار فراوان انجام گیرد.

وی با بیان اینکه دانشکده پزشکی ۴ هزار دانشجو دارد، تصریح کرد: در این مراسم ۸۰ نفر از دانش آموختگان مقطع دکتری فارغ التحصیل خواهند شد و با قرائت سوگندنامه در ارتقای سلامت جامعه تلاش خواهند نمود.

رئیس دانشکده پزشکی استان گیلان از راه اندازی کمیته دانش آموختگان در آینده‌ای نزدیک در استان خبر داد و گفت: این کمیته در دانشکده‌های تهران و شیراز راه‌اندازی شده است.

در ادامه این مراسم دکتر میرمحمد جلالی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان دوران دانشجویی را یکی از بهترین روزهای زندگی انسان در راستای کسب علم و دانش در جهت خدمت به جامعه بیان کرد.

وی با بیان اینکه رشته‌های پزشکی، معلمی و قضاوت از رشته‌های مهم و تاثیرگذار در جامعه است خطاب به دانش آموختگان مقطع دکتری گفت: سکان دانشگاه در آینده ای نزدیک در دست شما قرار خواهد گرفت بنابراین بروز رسانی دانش و آشنایی با فناوری‌های نوین در این راه از ضرورت‌ها است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با بیان اینکه پزشکی تنها طبابت نیست گفت: نزدیک شدن به روح و روان بیماران از وظایف پزشکان است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.