رژیم صهیونیستی بازنده نبرد در روابط بین الملل

پایگاه خبری ریدر راپورت نیوز در مقاله ای به قلم خوان کول به بررسی سیاست های فعلی رژیم صهیونیستی پرداخت و در این مقاله به پنج دلیل اصلی پرداخت که نشان می دهد رژیم صهیونیستی در حال از دست دادن مناسبات و تعاملات بین المللی خود است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه ریدر ساپورت نیوز؛ مقامات جناح راست رژیم صهیونیستی، نگران تلاش ها برای منزوی و غیرقانونی کردن این رژیم هستند و برای مبارزه با این روند ناخوشایند از مقامات و روشنفکران سابق رژیم کمک می گیرند.
 
اما حقیقت این ست که به ارامی وجهه ای ناخوشایند از رژیم صهیونیستی بین افکار و اذهان جهانی در حال شکل گیری می باشد که دلایل مشخصی را برای این تغییر می توان نام برد.
 
بیشتر این تغییرات بر محور اشغالگری سرزمین های فلسطین از کرانه باختری و محاصره غیرنظامیان نواره غزه از سوی رژیم صهیونیستی می باشد.
 
دلایل دیگر،جنگ طلبی حزب لیکود و مقامات سابق حزب کادیما می باشد.  این تغییرات با احساسات ضد اسرائیلی و یا نفرت یهودیان کاری ندارد. کسی شهرداری حیفا و یا دولت تل آویو را محکوم نمی کند.
 
انتقادات بر توسعه طلبی پرخاشگرانه و دولت دست به هفت تیر رژیم صهیونیستی وارد می باشد.
 
با گذر زمان، انتقادات موجود رساتر و رسانه ای تر از گذشته شده اند، حال اینکه این بار بر اقتصاد رژیم صهیونیستی تاثیرات شگرفی در پی داشته است.    
 
اکنون به پنج دلیل مهم و تاثیرگذار بر روابط این رژیم و جامعه جهانی می پردازیم:
 
۱. دخالت در فرایندهای صلح
 
تصرف سرزمین های فلسطینی در کرانه باختری،در دوره نخست وزیری بنیامین نتانیاهو اتفاق افتاد که در این دوره شاهد افزایش ۱۸ درصدی جمعیت ساکن در این منطقه بودیم. راستگراهای رژیم صهیونیست بر این باورند که سرزمین های فلسطینی اشغال نشده اند. استدلال آنها این است که بنا به عدم پذیرش موجودیت این رژیم از سوی فلسطینیان،اسرائیل مجبور به اشغال فلسطین شده است. آنها تاریخ واقعی را تحریف کردند و چنین اظهار داشتند که تحت حمایت سازمان ملل و مداخله مستقیم بریتانیا در دهه ۱۹۲۰، قانونا می توانند سرزمین فلسطین را بدون پرداخت هزینه ای به تصرف درآورند. این گستاخی ها و بی رحمی های رژیم صهیونیستی،به طور فزاینده افکار و احساسات بین المللی-مردمی را برانگیخته است که در این بین موضوع مجتمع های صنعتی اسکان رژیم صهیونیستی با هدف کنترل فلسطینیان یکی از موارد اعتراضی جامعه جهانی بوده است.بخاطر همین امر،کلیسای انگلستان از برنامه شورای جهانی کلیساها که امکان بازدید مردم از سرزمین های اشغالی را برای درک واقعیت اشغال و شرایط فلسطینیان بی دفاع و بی پناه فراهم می کرد،استقبال کرد. این قطعنامه شورای کلیسا ها برای لیکود و شاخه راستگرای رژیم صهیونیستی یک شکست مفتضحانه محسوب می گردید. به همین ترتیب،کلیسای پروتستان ها نیز قطعنامه ای را که برداشت سرمایه از شرکت هایی که در تحقق برنامه های رژیم صهیونیستی در مسیر اشغالگری کمک و مشارک دارند را تایید کرد.آن گونه که مطرح می گردد، آنها خواستار سرمایه گذاری مثبت برای کمک به قربانیان فلسطینی آسیب دیده از بی عدالتی رژیم صهیونیستی می باشند. اگر رژیم اسرائیل در تلاش برای ادغام کرانه باختری به مرزهای خود است، بایستی به فلسطینیان حاضر در این منطقه یا پیشنهاد اعطای شهروندی کند و یا آپارتاید جدیدی را در اذهان زنده کند.
 
۲. نفاق-دورویی:
 
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل همچنان به تهدید آغاز جنگ علیه ایران ادامه می دهد،و مدعی ست در این راه برای متوقف کردن فعالیت هسته ای ایران حاضر است جوانان کشور خود را نیز قربانی کند.این درحالیست که برنامه غنی سازی ایران تنها برای مقاصد صلح آمیز و پزشکی انجام می گردد و مدرکی هم دال بر انحراف ایران از برنامه های صلح آمیز در دست نمی باشد. جالب اینکه اسرائیل نه تنها مبادرت به غنی سازی اورانیوم می کند بلکه تاکنون ۴۰۰ بمب هسته ای نیز ساخته است. در این بین اتهامات متعددی از سوی یک روزنامه نگار اسرائیلی آمریکایی وجود دارد دال براینکه سازمان جاسوسی موساد ترور دانشمندان هسته ای ایران را مدیریت و انجام داده است. براساس اطلاعات جدید،بنیامین نتانیاهو در یک حلقه جاسوسی که کار قاچاق تجهیزات هسته ای از ایالات متحده به اسرائیل را انجام می داد،مشارکت فعال داشته است.اسرائیل به طور مداوم تهدید به استفاده از سلاح های هسته ای بر علیه دشمنان خود بویژه ایران می کند که این سیاست نوعی باجگیری هسته ای محسوب می گردد. درک این موضوع که چرا باید شرایط زندگی و استاندارد مردم ایران باید بواسطه تحریم های بین الملل یک چهارم کاهش پیداکند،تنها به خاطر برنامه های صلح آمیز خود،بسیار سخت می باشد،یا اینکه چرا نتانیاهو باید بتواند تجهیزات فوق پیشرفته را از آمریکا قاچاق کند،خود نیز جای بحث دارد.
 
۳. نادیده گرفتن حاکمیت قانون:
 
اقدام برنامه ریزی شده رژیم صهیونیستی به ربودن فلسطینی ها و نگه داشتن نامحدود آنها بدون محاکمه از دید همه انسان های صلح طلب بسیار زشت و غیر اخلاقی می باشد. اگر یک فلسطینی مظنون به ارتکاب جرمی باشد،باید مدارکی دال بر ارتکاب آن جرم و محاکمه فرد نیز مد نظر قرار گیرد که رژیم صهیونیستی این مورد را نادیده می گیرد. اسرائیل محمود سرساک بازیکن فوتبال فلسطین را سه سال پیش بازداشت کرد و جالب اینکه رژیم هیونیستی این بازیکن فوتبال را تنها تحت فشارهای بین المللی آزاد نمود. اسرائیلی ها می گویند او یک تروریست اسلامی می باشد، اما به وضوح هیچ شواهدی برای محکومیت وی در دست ندارند و تنها یک دروغ محض تلقی می گردد. این بازیکن فوتبال در اعتراض به اسارت خود دست به اعتصاب غذا نیز زد.
 
۴- اجرای سیاستهای تنبیهی درمورد غیر نظامیان
 
محاصره مردم غیر نظامی غزه از سوی رژیم صهیونیستی،اقدامی غیرانسانی و برخلاف قوانین بین المللی می باشد. به همین دلیل بود که جامعه بین المللی در برابر رژیم صهیونیستی قرار گرفت. اسرائیل قدرت اشغالگر در غزه محسوب می شود، و  بر اساس کنوانسیون سال ۱۹۴۹ ژنو و اجرای آن در این منطقه،حدود ۴۰٪ از خانواده های فلسطینی از آنجا توسط نظامیان اخراج شدند(۱۹۴۸)و بسیاری از آنها اکنون در کمپ ها و اردوگاه های پناهندگان زندگی می کنند. محاصره غزه امنیت غذایی حدود ۵۶ درصد پناهندگان را به مخاطره انداخته است. اسرائیل نوار غزه را محاصره کرد، فرودگاه و بندر انرا نابود ،و متعاقبا از ورود و خروج کالا به این منطقه جلوگیری کرد. با این اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی ،منطقه ۱،۶ میلیون نفری غزه در شرایط بد بهداشتی و روانی قرار گرفت. روابط اسرائیل با ترکیه، با سابقه طولانی در تعاملات دو جانبه، با محاصره غزه و حمله اسرائیل به کشتی کمک های بشردوستانه ترکیه که تلاش داشت مواد و نیازمندی های اولیه مردم بی دفاع و غیرنظامی را به مردم غزه برساند،تیره گردید. رژیم صهیونیستی ۹ فعال حقوق بشر آن کشتی را که یک نفر از آنها آمریکایی بود کشت و هرگز حاضر به عذرخواهی نگردید.
 
۵- نقض قوانین بین المللی :
 
اشغالگری رژیم صهیونیستی طیف وسیعی از رفتارهای غیر قانونی و قابل سرزنش را به همراه داشته است. سالهاست رژیم صهیونیستی،فلسطینیان زیر سن قانونی را دستگیر، جریمه و احکام سنگینی نیز برای آنها صادر می کند،مشخصا در این سالها نحوه برخورد رژیم صهیونیستی با کودکان و نوجوانان فلسطینی با همنوعان یهودی خود بسیار تبعیض آمیز بوده است.
 
شاید وقت آن است که رژیم اسرائیل در رفتار و سیاست های خود تجدیدنظر کند سیاست هایی که قطعا منجر به فروپاشی این رژیم خواهد شد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.