رژیم غذایی مناسب، ضریب هوشی کودکان را بالا می برد

دادن غذاهای سالم و مقوی، منجر به افزایش IQ‌ در کوکان می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، به نقل از نشریه آنلاین اپیدمیولوژی اروپا، محققان دانشگاه آدلاید با مشاهده رژیم غذایی بیش از ۷۰۰۰ کودک در ۶ ماهگی، ۱۵ ماهگی و ۲ سالگی و بررسی ضریب هوشی آنها در ۸ سالگی دریافتند که داشتن الگوهای غذایی مانند استفاده از غذاهای سنتی، غذاهای آماده و یا غذاهای بی‌ارزش و فاقد منابع مهم در خوراک کودکان با ضریب هوشی آنها مرتبط است.
براساس این گزارش محققان افزودند: نوزادانی که تا شش ماهگی فقط با شیرمادر تغذیه شدند و یک رژیم غذایی سالم و منظم با حبوبات، پنیر، میوه‌ها و سبزیجات را در ۱۵ ماهگی و ۲۴ ماهگی دریافت کردند، تا ۲ امتیاز ضریب هوشی بالاتری در سنین ۸ سالگی نسبت به کودکان هم سن خود داشتند.
نتایج حاصل از این گزارش می‌افزاید: آن دسته از کودکان که در ۲ سال اول زندگی خود به طور منظم بیسکویت، شکلات، شیرینی، نوشابه و چیپس می‌خوردند، میزان IQ‌ آنها در سن ۸ سالگی تا ۲ امتیاز پایین‌تر از کودکان هم سن خود مشاهده شد.
از طرفی نتایج دیگر این مطالعه افزود: دادن غذاهای آماده به کودکان مورد مطالعه در این آزمایش در حدود ۶ ماهگی نیز باعث ایجاد اثرات منفی بر روی ضریب هوشی آنها در مقایسه با کودکان دیگر شده است.
به گفته محققان رژیم غذایی، مواد مغذی مورد نیاز برای توسعه بافت مغز را در ۲ سال اول زندگی تأمین می‌کند و نیاز کودکان به خوردن غذاهای سالم و مغذی در زمان مشخص برای شکل‌گیری آنها بسیار مهم است و باید تأثیرات طولانی مدت مواد غذایی در تغذیه فرزندان در نظر گرفته شود.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.