رکود اقتصادی حوزه یورو

جام جم آنلاین: تازه ترین نظرسنجی رویترز نشان می دهد منطقه یورو در حال حرکت به سوی رکود اقتصادی دیگری است و تا سال ۲۰۲۴ میلادی به رشد اقتصادی نخواهد رسید.

به گزارش پایگاه اینترنتی رویترز ، کارشناسان اقتصادی و تحلیلگران مالی بر این باورند که منطقه یورو تا سال ۲۰۲۴ میلادی به رشد مثبت اقتصاد دست نخواهد یافت و اجرای سیاستهای انبساطی جدید از سوی بانک مرکزی اروپا نیز تاثیر چندان زیادی بر وضعیت اقتصادی منطقه یورو نخواهد داشت .

در حالی که بیش از دو سال از آغاز بحران مالی و بدهی منطقه یورو می گذرد هنوز رهبران اروپایی برای دستیابی به راهکار نهایی حل و فصل این بحران تلاش می کنند و به نتیجه مشخصی دست نیافته اند .

بانک مرکزی اروپا نیز تا کنون اقدامات کافی و لازم را برای حل این بحران انجام نداده است . انتشار نتایج این نظرسنجی در حالی است که رشد اقتصادی منطقه یورو در سه ماه دوم امسال بیش از ۰٫۲ درصد کاهش داشته است . رشد اقتصادی آلمان بزرگترین اقتصاد منطقه یورو در این مدت به کمتر از ۰٫۳ درصد رسیده و رشد اقتصادی فرانسه دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو نیز به صفر رسیده است .

بر این اساس ، کارشناسان اقتصادی در این نظرسنجی پیش بینی کردند بانک مرکزی اروپا در نشست ماه آینده خود نرخ بهره بانکی را با ۰٫۲۵ درصد کاهش به کمتر از ۰٫۵ درصد خواهد رساند . در حالی که ماریو دراگی رییس بانک مرکزی اروپا نسبت به آغاز برنامه این بانک برای خریداری اوراق قرضه بدهی ایتالیا و اسپانیا قول مساعد داده است به اعتقاد کارشناسان اقتصادی این اقدام تاثیر چندانی بر شرایط کلی اقتصادی منطقه یورو نخواهد داشت .(فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.