رکود در بازار کامپیوتر و تعدیل نیرو واردکنندگان قطعات کامپیوتر

وضعیت بازار کامپیوتر هر هفته سخت‌تر می‌شود. بازار ارز بعد از مدت‌ها بالاخره دست از رشد کشید، اما پایین آمدن قیمت ارز نیز نتوانست انگیزه‌ای در بازار ایجاد کند.به سبب بحرانی شدن اوضاع واردکنندگان قطعات کامپیوتری، تعدادی از شرکت‌های بزرگ دست به تعدیل نیرو زدند و کارمندان خود را اخراج نمودند.

دلار آرام گرفت، بازار کامپیوتر همچنان در رکود

با وجود اینکه قیمت ارز نسبت به هفته‌های پیش کاهش اندکی داشت، اما قیمت قطعات کامپیوتری در بازار کاهش چندانی نداشت و خرید فروش به ندرت انجام شد.

 مدیر فروش یکی از شرکت ها با اعلام کسادی بیش از پیش بازار سخت‌افزار گفت: با کاهش قیمت ارز قیمت کالاها کاهش یافته، اما بازاریان به طمع خرید کالاها با قیمتی پایین‌تر دست از خرید و فروش برداشته‌اند و منتظر می باشند تا قیمت کالا در بازار ثابت شود.

با بالا رفتن قیمت ارز و به سبب اینکه بازاریان حدس می‌زدند که قیمت‌ها بیشتر از پیش افزایش پیدا خواهد نمود؛ دست‌پاچه، دست به خرید و فروش کالا می‌زدند اما وقتی که قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند، بازار به همان سرعت خرید فروش‌ها را متوقف می‌کنند و بازار به سکون می‌رود.

تعدیل نیرو واردکنندگان قطعات کامپیوتر

با نابه‌سامان‌تر شدن وضعیت بازار کامپیوتر و دشوارتر شدن ورود کالا به کشور، شرکت‌های بزرگ دست به تعدیل نیرو در سطح گسترده‌ زدند و تعدادی از کارمندان شرکت‌های بزرگ واردکننده قطعات کامپیوتر از کار بی‌کار شدند.

به گفته تعدادی از واردکنندگان قطعات IT با این وضعیت ارز، فشار بسیار زیادی روی واردکنندگان قطعات کامپیوتر وجود دارد. به همین سبب این شرکت‌ها با تعدیل نیرو سعی می‌کنند تا از قیمت ها بکاهند و در بازار باقی بمانند.

نکته قابل توجه در این میان، اخراج در حدود ۲۵ نفر از کارمندان یک شرکت بزرگ واردکننده قطعات IT با حقوق و مزایاست.

این شرکت از تعدادی از کارمندان خود خواسته تا از هفته بعد بر سر کار حاضر نشوند اما شرکت به همه تعهدات تا آخر قرارداد خود با این افراد پایبند بوده و حقوق ماهیانه این افراد را تا پایان قرارداد پرداخت خواهد نمود.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.