رکوردهای کریس رونالدو در این فصل

۲۳فروردین۱۳،

  جاه طلبی‌های کریستیانو رونالدو سبب شده تا او در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا رکورد شکنی کند.

۲ گلی که او در دیدار برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در استانبول برابر گالاتاسرای زد، گل‌های زده او در لیگ قهرمانان سال جاری را به ۱۱ رساند. تعداد گل‌های او در این تورنمنت ۵۰ گل در ۹۶ دیدار است. میانگین گلزنی ستاره پرتغالی ۰٫۵۲ در هر دیدار است. البته او نتوانسته رکورد آلفردو دی استفانو را بشکند زیرا مرد آرژانتینی ۴۹ گل در ۵۸ بازی برای رئال زده که این موضوع میانگین گل‌های زده وی را به ۰٫۸۴ می‌رساند. کریس رونالدو اکنون ششمین گلزن برتر لیگ قهرمانان اروپا در تمام ادوار است.

در حالی که رئال مادرید به دنبال فتح دهمین عنوان قهرمانی خود در اروپا است، رونالدو هم به دنبال دست یافتن به رکورد ۱۴ گل زده در لیگ قهرمانان اروپا در یک فصل است. رکوردی که پیش از این توسط ۳ بازیکن دیگر به ثبت رسیده است. خوزه آلتافینی (میلان – ۶۳-۱۹۶۲)، رود فن نیستلروی (منچستریونایتد – ۰۳-۲۰۰۲) و لیونل مسی (بارسلونا – ۱۲-۲۰۱۱).

آلتافینی این ۱۴ گل را در ۹ مسابقه وارد دروازه حریفان کرده در حالی که نیستلروی و مسی در ۱۱ دیدار این کار را انجام داده‌اند. رونالدو ۱۱ گل در ۱۰ مسابقه زده که امیدوار است بتواند رکورد بازیکنان قبلی را بشکند. اگر رئال مادرید به فینال برسد، رونالدو ۳ دیدار فرصت دارد تا بتواند این رکورد را بشکند.

رونالدو فصل پیش در لیگ قهرمانان ۱۰ گل زده بود که امسال آن را به ۱۱ رسانده است. از این نظر او رکورد خود را شکسته و با رکورد رائول گونزالس مساوی کرده است. البته او در ۱۹۱ دیداری که برای رئال مادرید انجام داده توانسته ۱۹۴ گل وارد دروازه حریفان کند که از این نظر در تاریخ رئال مادرید کاری یگانه انجام داده است زیرا میانگین گلزنی او در هر دیدار بیش از یک گل است.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.