رکوردهایی که شاید در هفته پایانی لیگ برتر شکسته شوند

چند رکورد در هفته پایانی لیگ نوزدهم در آستانه شکسته شدن است که برخی از بعد منفی و برخی از بعد مثبت دارای دستاوردهایی است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، تنها یک هفته از لیگ برتر نوزدهم باقی مانده تا در سالگرد این فصل، لیگ نوزدهم به خط پایان برسد. در هفته پایانی این رقابت‌ها امکان شکسته شدن چند رکورد وجود دارد که باید به انتظار نشست و عملکرد تیم ها را زیر نظر داشت.

برخی از این رکوردها از نظر تیمی و برخی از نظر شخصی شامل دستاوردهایی برای تیم‌هاست و برخی هم از بعد منفی می‌تواند یک شکست به شمار برود که در ادامه نگاهی به آن ها خواهیم داشت.

*بیشترین امتیاز توسط یک تیم سقوط کرده: ۵ تیم

در لیگ شانزدهم، صبای قم با ۲۸ امتیاز به لیگ دسته یک سقوط کرد تا در ادوار لیگ‌های ۱۶ تیمی بیشترین امتیاز را در بین سقوط کننده‌ها داشته باشد.

در فصل جاری تیم‌های پارس جنوبی با ۲۷ امتیاز و همینطور ماشین سازی و پیکان با ۲۸ امتیاز در خطر سقوط قرار دارند و چه بسا با امتیازی بیش از ۲۸ هم به لیگ دسته یک سقوط کنند که یک رکورد جدید به شمار می‌رود.

*بیشترین کلین شیت: پیام نیازمند

رکورد بیشترین بازی بدون گل خورده با ۱۷ کلین شیت در اختیار علیرضا بیرانوند در لیگ هفدهم بود که پیام نیازمند با ۱۷ کلین شیت در ۲۹ بازی از فصل جاری با او برابر می‌کند. دروازه‌بان جوان سپاهان این شانس را دارد که با بسته نگه داشتن دروازه خود مقابل پیکان به عدد ۱۸ برسد و به تنهایی رکورددار بیشترین بازی بدون گل خورده در یک فصل شود.

*بیشترین امتیاز: پرسپولیس

در دوره‌هایی که لیگ برتر با حضور ۱۶ امتیاز برگزار شده، بیشترین امتیاز تیم‌ قهرمان به پرسپولیس در دوره شانزدهم برمی‌گردد که ۶۶ امتیاز به دست آورد و حالا در فصل جاری پرسپولیس با ۶۴ امتیازی که تا پایان هفته بیست و نهم به دست آورده، در یک قدمی شکست این رکورد است و در صورت پیروزی مقابل سایپا، ۶۷ امتیای می‌شود و یک حدنصاب جدید رقم می‌خورد.

*بیشترین پیروزی: پرسپولیس

رکورد بیشترین تعداد پیروزی در یک فصل در اختیار پرسپولیس است. سرخ پوشان در فصل شانزدهم که با هدایت برانکو ایوانکوویچ با ۶۶ امتیاز قهرمان شدند، ۲۰ بازی از ۳۰ بازی خود را با پیروزی پشت سر گذاشتند تا این یک رکورد برای آنها باشد.

در این فصل نیز پرسپولیس از ۲۹ بازی ۲۰ بار موفق به کسب پیروزی شدند و از این حیث با رکورد قبلی خود برابری می‌کنند و در صورت پیروزی برابر سایپا به ۲۱ امین پیروزی خود دست خواهند یافت و رکورد جدیدی را خلق می‌کنند.

*کمترین مساوی: پرسپولیس

رکورد کمترین مساوی در لیگ برتر در اختیار صنعت نفت آبادان در لیگ دهم است که سه تساوی را در لیگ ۱۸ تیمی کسب کرده است.

اما در لیگ‌های ۱۶ تیمی این رکورد در اختیار پرسپولیس لیگ هفدهم است که ۴ بار مساوی کرده است. شاگردان گل محمدی در این فصل هم ۴ بار مساوی کردند و در صورت برد یا باخت در هفته پایانی با این رکورد برابری خواهند کرد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، هفته پایانی فصل جاری پنج شنبه ۳۰ مرداد به پایان می رسد تا پرونده این رقابت‌ها بعد از ۳۶۵ روز و در فصل پرفراز و نشیب بسته شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.