رکورد بی‌ سابقه در تاریخ بورس ایران

۱۰اردیبهشت،

برای اولین بار در تاریخ ۴۶ ساله بورس اوراق بهادار، شاخص کل بورس از ۴۴ هزار واحد عبور کرد و رقمی بی سابقه را در تاریخ بورس ایران به جای گذاشت.

برای اولین بار در تاریخ ۴۶ ساله بورس اوراق بهادار، شاخص کل بورس از ۴۴ هزار واحد عبور کرد و رقمی بی سابقه را در تاریخ بورس ایران به جای گذاشت.

شاخص کل بورس که دیروز رکورد ۴۳ هزار واحد را پشت سر گذاشته بود، امروز همزمان با بازگشایی نماد پالایشگاه و معامله آنها بدون محدودیت نوسان رقم دیگری را در پرونده درخشان امسال خود ثبت کرد و با ۸۷۰ واحد رشد در ساعت ۱۱:۲۵ دقیقه به ۴۴ هزار و ۶۳ واحد رسید.

امروز، شاخص، وارد کانال ۴۴ هزار واحد شد تا بازدهی بورس اوراق بهادار از ابتدای سال تاکنون به حدود ۱۵٫۶۶ درصد برسد.

شاخص بورس که امسال را از عدد ۳۸ هزار و ۴۰ واحد آغاز کرده بود امروز از ۴۴ هزار واحد گذشت تا رکود تازه ای را در پرونده بورس اوراق بهادار کشور ثبت کند.

معاملات بر روی سهام شرکت های پالایش نفت تبریز، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان، سرمایه گذاری غدیر و پتروشیمی پردیس بیشترین تاثیر را بر روند صعودی شاخص داشتند.

شاخص کل در دومین روز کاری سال ۹۲ از مرز ۳۹ هزار واحد عبور کرد و در ۱۴ فرورودین ماه، رکوردی دیگر را به ثبت رساند و از ۴۰ هزار واحد گذشت. این متغیر در ۱۸ فروردین ماه دوباره وارد ۳۹ هزار واحد شد، اما روند نزولی آن ادامه دار نشد و ۱۹ فروردین به کانال ۴۰ هزار واحد برگشت و روند صعودی را طی کرد. این نمایشگر وضعیت بازار، روز دوم اردیبهشت با تاثیر هلدینگ خلیج فارس، بزرگ ترین شرکت اصل چهل و چهاری و همچنینن نمادهای فولادی، وارد کانال ۴۱ هزار واحد شد.

شاخص در روز چهار اردیبهشت از ۴۲ هزار واحد گذشت و دیروز در هشتمین روز اردیبهشت ماه رقم ۴۳ هزار واحد را پشت سر گذاشت.

خبرگزاری مهر


نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.