رکورد تازه استقلال؛ آبی‌پوشان در آسیا سه رقمی شدند

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > فوتبال ملی – بازی برگشت با بوریرام در تایلند، دوئل های آسیایی استقلال را سه رقمی کرد.

به گزارش ممتاز؛ هیچ تیم ایرانی تا بحال حتی نتوانسته به مرز ۸۰ بازی آسیایی برسد. پرسپولیس ۷۶ بازی، سپاهان ۶۶ بازی و ذوب آهن ۲۶ بازی آسیایی دارند و پله ها از استقلال عقب می باشند. در ۱۰۱ بازی قبلی، ۵۱ برد و ۲۶ باخت در کارنامه استقلال ثبت شده. ۱۷۵ گل زده و ۱۰۳ بار هم دروازه اش باز شده است.
به گزارش پایگاه اینترنتی رسمی باشگاه استقلال، بازی برگشت این تیم و سئول در نیمه نهایی لیگ قهرمانان، صد و دومین دوئل آسیایی استقلال است. این یعنی قصه بین المللی و قاره ای آبی ها نه تنها به صد رسیده که از آن هم قبل است. بازی برگشت با بوریرام در تایلند، دوئل های آسیایی استقلال را سه رقمی کرد. هیچ تیم ایرانی تا بحال حتی نتوانسته به مرز ۸۰ بازی آسیایی برسد.
پرسپولیس ۷۶ بازی، سپاهان ۶۶ بازی و ذوب آهن ۲۶ بازی آسیایی دارند و پله ها از استقلال عقب می باشند. در ۱۰۱ بازی قبلی، ۵۱ برد و ۲۶ باخت در کارنامه استقلال ثبت شده. ۱۷۵ گل زده و ۱۰۳ بار هم دروازه اش باز شده است.
اولین گل استقلال را غلام حسین مظلومی در سال ۱۹۷۰ وارد دروازه هامن من لبنان کرد.
زننده صدمین گل هم کسی نبود جز فراز فاطمی که این گل را در دقیقه ۸۵ و در سال ۲۰۰۱ وارد دروازه الکویت کویت کرد. زننده آخرین گل هم فعلا آندرانیک تیموریان است.
استقلال تا به حال ۱۵ دوره در بازیهای آسیایی (شامل جام باشگاه های آسیا، جام در جام آسیا و لیگ قهرمانان آسیا) شرکت کرده و دو قهرمانی، دو نایب قهرمانی، دو مقام سومی و دو عنوان چهارمی در کارنامه دارد.
بهترین گلزن آسیایی استقلال هم کسی نیست جز فرهاد مجیدی با زدن ۲۳ گل.
آرش برهانی با ۱۲ گل و غلام حسین مظلومی با ۹ گل نفرات بعدی می باشند.
۴۳ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.