رگوتوری راه‌اندازی شبکه وای فای مبین‌نت را غیرقانونی دانست

رگوتوری راه‌اندازی شبکه وای فای مبین‌نت را غیرقانونی دانست

پس از آنکه مبین‌نت، اپراتور سراسری وایمکس در کشور از عرضه خدمات اینترنت پرسرعت بی‌سیم با استفاده از شبکه وایمو خبر داد، سازمان تنظیم مقررات عرضه این سرویس را غیرقانونی دانست.

به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، مبین‌نت پیش از این اعلام کرده بود با بهره‌برداری از شبکه وایمو در بسیاری از مکان‌های عمومی در سطح شهر تهران، شهروندان می‌توانند بدون استفاده از تجهیزات جانبی مانند مودم، از طریق گوشی تلفن همراه، تبلت، لپ‌تاپ یا سایر دستگاه‌های مجهز به Wi-Fi، از اینترنت پرسرعت همگانی استفاده کنند.
رگولاتوری درحالی از عدم صدور مجوز برای هیچ شبکه وای فای در تهران خبر داده که نزدیک به ۱۰۰ هزار مشترک غیرقانونی وای فای در تهران وجود دارد و تاکنون اقدامی برای جلوگیری از ادامه فعالیت آنها صورت نگرفته است.
در این میان شرکت ارتباطات مبین‌نت و شهرداری تهران توافق‌نامه‌ای امضا کرده‌اند که براساس آن مقرر شده شرکت ارتباطات مبین‌نت به مدت ۵ سال، خدمات اینترنت پرسرعت بی‌سیم محلی را از طریق ایجاد شبکه وایمو در بسیاری از اماکن عمومی شهر تهران راه‌اندازی کرده و در اختیار تمامی استفاده‌کنندگان در آن مکان‌ها قرار دهد.
با اسنفاده از این سرویس کاربران در اماکن عمومی می‌توانستنند با استفاده از تلفن همراه یا کامپیوترهای شخصی از اینترنت پرسرعت بی‌سیم استفاده کنند. ضمن اینکه دسترسی به تمام سایت‌های متعلق به شهرداری و خدمات آنها، مانند پورتال شهرداری، سایت محلات شهر تهران و سایت‌های متعلق به بانک شهر، از طریق این شبکه نیز رایگان بود.
طبق اعلام سازمان تنظیم مقررات، ارائه خدمات اینترنت پرسرعت با استفاده از فناوری WiFi در اماکن عمومی شهر تهران نیازمند دریافت مجوز از سوی رگولاتوری است و هیچ شرکتی مجاز به راه‌اندازی آن نیست.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. لیلا هاتمی:

    سلام
    من از شرکت مبین ایرانیان مودم مبین نت گرفتم میخواستم بدونم ایا این شرکت معتبره؟
    اینم ادرس سایتشونه
    wimaxmobin.com
    لطفا سریع جواب بدین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.