رگولاتوری: خرید و فروش سیم کارت خارج از دفاتر رسمی غیرقانونی است

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: خرید و فروش سیم کارت تلفن همراه، خارج از دفاتر رسمی غیرقانونی است و مردم مراقب عواقب حقوقی اینگونه خرید و فروش ها باشند.
 
حسن رضوانی در گفتگوی اختصاصی با واحد مرکزی خبر با بیان اینکه اپراتورهای تلفن همراه، اجازه فعال کردن هیچ سیم کارتی را بدون احراز هویت فرد درخواست کننده ندارند، افزود: بعضی اشخاص برای انتفاع، سیم کارت های ثبت شده خود را در بازار غیر رسمی به فروش می رسانند.
وی گفت: اپراتورهای تلفن همراه ، هم اکنون اجازه ندارند بیش از ۱۰ سیم کارت به نام یک فرد ثبت نام و فعال کنند و سازمان تنظیم مقررات از سال قبل با صدور دستورالعملی، فروش انبوه سیم کارت را ممنوع کرده است.
معاون نظات و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: هم اکنون، هیچ سیم کارت بدون هویتی در بازار وجود ندارد و اپراتورها ملزم شده اند، علاوه بر محدویت ثبت نام سیم کارت تازه، مباحث مربوط به هویت سیم کارت های قبلی را نیز اصلاح کنند.
رضوانی با درخواست از اپراتورهای تلفن همراه برای نظارت بیشتر بر دفاتر رسمی و نمایندگی ها افزود: لازم است مراجع ذی ربط و دستگاه های صنفی نظارت بیشتری بر خرید و فروش سیم کارت در بازار غیررسمی داشته باشند و مانع از آن شوند.
وی تاکید کرد: مسئولیت های حقوقی و عواقب هر نوع استفاده از سیم کارت بر عهده فردی است که سیم کارت به نام او ثبت شده است .
معاون سازمان تنظیم مقررات به مردم پیشنهاد کرد: اگر فردی سیم کارتی به نام خود ثبت کرده و خواستار انتقال یا واگذاری آن است حتماً از تغییر نام آن مطمئن شود.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.