رگولاتوری: یکسان کردن شبکه؛ راه حل کمبود شماره همراه اول است

۳۱فروردین۱۳،

 

رگولاتوری در پاسخ به اینکه در صورت عدم موافقت با تخصیص شماره‌ تازه به همراه اول به سبب بدهی به دولت، تکلیف این اپراتور با مشکل کمبود شماره چه می‌شود، گفت: می‌تواند به سمت Flat کردن شبکه حرکت کند فضای شماره‌گذاری محدود است.
 
به گزارش فارس در بهمن‌ماه سال ۹۱، مدیر عامل همراه اول از کمبود شماره در این اپراتور و درخواست برای در اختیار گرفتن ۲۰ میلیون شماره تازه خبر داد.
 
وحید صدوقی به فارس گفت: همراه اول با افزایش تعداد مشترکان با کمبود شماره مواجه شده و در سال ۹۰ برای تامین بخشی از شماره‌های مورد نیاز خود ناگزیر به سلب امتیاز سیم‌کارت‌های بلااستفاده شده است.
 
وی یادآور شد: این اپراتور در فرودین‌ماه سال ۹۱ درخواست تخصیص ۲۰ میلیون شماره تازه (شامل دو رنج ۱۰ میلیون شماره‌ای) را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارسال کرده و هنوز پاسخی دریافت نکرده است.
 
پس از آن پیگیری خبرنگار فارس در خصوص سبب بی‌پاسخ ماندن درخواست این اپراتور برای در اختیار گرفتن رنج‌های تازه، به آنجا رسید که  لطف‌الله سبوحی معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: به سبب اینکه شرکت مخابرات ایران به سازمان تنظیم مقررات ارتباطات بدهی داشت، کمیسیون تنظیم مقررات فعلاً این درخواست را مورد بررسی قرار نداده است.
 
سبوحی به فارس گفت: تا زمانی که حقوق دولت به صورت کامل مشخص و پرداخت نشود تقاضای تازه را اجابت نخواهیم کرد.
 
اکنون این سوال مطرح می‌شود که در صورت ادامه‌دار شدن این موضوع و در نتیجه عدم تخصیص شماره‌های تازه،‌ همراه اول باید با مشکل کمبود شماره چه کند؟
 
لطف‌الله سبوحی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال راه‌کار Flat کردن شبکه همراه اول را گوشزد کرد.
 
معاون رگولاتوری گفت: این اپراتور می‌تواند به سمت Flat کردن شبکه حرکت کند و ما نمی‌توانیم فضای محدود شماره‌گذاری کشور را به سبب اینکه اپراتوری می‌خواهد روش قدیمی خود را ادامه دهد، هدر دهیم.
 
به گزارش فارس، هم‌اکنون همراه اول از روش نامبرینگ منطقه ای استفاده می‌کند و برای هر منطقه کد خاصی دارد.
 
پس از همراه اول، اپراتورهای دیگری که روی کار آمدند از شبکه‌های Flat استفاده کرده‌اند؛ به این معنی که کد سیم‌کارت‌ها برای تمام مناطق مشتترک است و تفاوتی با هم ندارد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.