رگولاتور حوزه IT به سازمان فناوری اطلاعات رسید

۲۱اردیبهشت، فارس- معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بر اساس اساسنامه سازمان فناوری اطلاعات ایران این سازمان رگولاتور حوزه فناوری اطلاعات شد.

علی حکیم جوادی اظهار داشت: در سال قبل و بر اساس اساسنامه سازمان فناوری اطلاعات ایران، مسئولیت رگولاتوری حوزه فناوری اطلاعات به این سازمان واگذار شد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: براساس این وظیفه در سال قبل در خصوص تنظیم مقررات و صدور پروانه‌های حوزه خدمات فناوری اطلاعات، معاونتی به نام «سیاست‌گذاری و اعتبار بخشی IT» در سازمان ایجاد شد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران ادامه داد: در رابطه با رگولاتوری حوزه IT و صدور پروانه خدمات فناوری اطلاعات می‌توان به صدور پروانه‌ و مجوز به جویشگرها (موتور جست‌وجو)، کارت‌های هوشمند، دیتاسنترها، محصولات رایانش ابری، نرم‌افزارهای متن‌باز، محصولات امنیتی و انواع سامانه‌های نرم‌افزاری اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد: از آنجا که مباحث مربوط به رگولاتوری حوزه فناوری اطلاعات سابقه و قدمت بسیاری ندارند از این رو دوره‌های توجیهی آشنایی با «مفاهیم اولیه خدمات رگولاتوری فناوری اطلاعات» در سازمان برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، پیش از این مسئولیت رگولاتوری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بود و این سازمان به نوعی در مواقع لازم توامان مسئولیت هر دو بخش را برعهده داشت که اکنون تفکیک وظایف شده است.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.