ریشه کنی انحصار با کنترل سهم بازار

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

وزیر صنعت،معدن و تجارت، دلت دهم یکی از گریزگاه های وحشتناکی در فضای کسب و کار انحصار و رانت خواری اعلام کرد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی ممتاز نیوز، مهدی غضنفری، در مراسم افطاری و بزرگداشت روز خبرنگار با بیان مطلب بالا گفت: یکی از گریزگاه های وحشتناک در فضای کسب و کار جامعه انحصار و رانت خواری است.

وی افزود: صدای ما آن طور که باید به شورای رقابت نرسید که بایستی برای بهبود فضای کسب و کار مصادیق رانت خواری در جامعه بررسی شود و راهکار ریشه کنی آن اجرایی شود.

غضنفری با اشاره به اینکه با اجرایی کردن راهکارهای ریشه کنی و رانت خواری در جامعه بعد از ۲الی ۳ سال ملاحظه شکستن انحصار در فضای کسب و کار در جامعه خواهیم بود اظهار داشت: بعد از شکستن انحصار بایستی از طریق کنترل سهم بازار زمینه بوجودآمدن هر نوع انحصار را در جامعه از بین برد.

وی ادامه داد: براساس کنترل سهم بازار می توان زمینه سهمیه بندی بنگاه های اقتصادی را در جامعه فراهم کرد.

وزیر صنعت،معدن و تجارت، با اشاره به کنترل سهم بازار خاطرنشان کرد: نمی توان فضای انحصار را در کسب و کار با قیمت گذاری برروی کالا از بین برد بلکه تنها راه ریشه کنی انحصار و رانت خواری در جامعه کنترل سهم بازار است.

عضنفری همچنین با اشاره به اهمیت قانونگذاری برای ریشه کنی اظهار داشت: می توان با کنترل سهم بازار مانع از واردات بی رویه نیز شد.

وزیر صنعت،معدن و تجارت، دولت دهم، وظیفه وزرا و معاونان یک وزارتخانه را مبنی برراست گوی اظهار داشت: همان گونه که راست ویی برای مسولان دولتی و وزرا یک باید است برای خبرنگاران و اصحاب رسانه نیز یک باید به حساب می آید.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.