رییس‌جمهوری آفریقای‌مرکزی: آماده مذاکره با شورشیان هستم

۱۰م دیماه ،

رییس دوره‌ای اتحادیه آفریقا در سفر به آفریقای‌مرکزی خواستار مذاکرات در این کشور برای پایان دادن به مناقشات شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، «توماس یایی بونی»، رییس دوره‌ای اتحادیه آفریقا و رییس‌جمهوری بنین در سفرش به پایتخت آفریقای‌مرکزی با «فرانسوا بوزیزه»، رییس‌جمهوری این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

رییس دوره‌ای اتحادیه آفریقا با هدف میانجیگری برای آغاز مذاکرات میان طرفین درگیری در آفریقای‌مرکزی وارد این کشور شده است.

رییس‌جمهوری آفریقای‌مرکزی در دیدار با رییس دوره‌ای اتحادیه آفریقا از آمادگی خود برای تبادل نظر با شورشیان و گروه‌های مخالف خبر داد.

بوزیزه گفت: من فردی دموکرات هستم و آماده‌ام دولت وحدت ملی را با حضور سلکا تشکیل دهم تا کشور را اداره کنیم.

وی افزود: من آماده‌ام که بدون هر نوع پیش‌شرط و تاخیر در مذاکرات صلح که قرار است در شهر لیبرویل در گابن و با حضور رهبران محلی برگزار شود، شرکت کنم.

دولت آفریقای مرکزی و شورشیان، در بحبوحه درگیری‌های مداوم تصمیم به برگزاری مذاکرات «طی چند روز آینده» گرفته‌اند. هیچ پیش شرطی قبل از این مذاکرات تعیین نشده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسیا، تصمیم برای برگزاری مذاکرات بعد از وقوع درگیری‌های اخیر بین دولت آفریقای‌مرکزی و شورشیان در «بامباری» اتخاذ شده است.

بعد از درخواست فرانسوا بوزیزه همسایگان آفریقای‌مرکزی تصمیم گرفتند به این کشور آفریقایی نیرو اعزام کنند. این در حالی است که نمایندگان ۱۰ کشور جامعه اقتصادی کشورهای مرکز آفریقا که در گابن با هم دیدار کردند، مشخص نکردند که چه تعداد نیرو برای مساعدت به آفریقای‌مرکزی خواهند فرستاد و زمان آن را نیز مشخص نکردند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.