رییس حوزه قضایی بخش میان جلگه خراسان رضوی معرفی شد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ دوشنبه ۱۵آبان۹۱،

معاون قضایی رییس کل دادگستری خراسان رضوی ضمن تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه افزود: همه مردم و همه مسوولان باید در مسیر پیشگیری از وقوع جرم و سالم سازی جامعه گام بردارند.

به گزارش تفسیری ایسنا، حجت‌الاسلام فروتنی که در مراسم تودیع و معارفه رییس حوزه قضایی بخش میان جلگه سخن می‌گفت، با اشاره به الگوی رفتاری مولا امیر المؤمنین (ع) به ویژه در حوزه قضا و برقراری عدالت در جامعه گفت: امام علی (ع) همواره به دنبال ایجاد صلح و سازش در بین مردم بود.

وی با تأکید بر لزوم توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه گفت: فلسفه وجودی شوراهای حل اختلاف نیز احیاء این سنت اسلامی و ایجاد صلح و سازش در بین مردم است.

فروتنی نقش مسوولان را در سالم سازی جامعه و ایجاد صلح و سازش بسیار مهم دانست و افزود: چنانچه اصول اسلامی از جمله اصلاح ذات البین در جامعه فراگیر شود بسیاری مشکلات موجود حل خواهد شد.

وی نقش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را نیز بسیار مهم دانست و افزود: هم مردم و هم مسوولان هر یک در جایگاه خود و براساس وظایف شرعی و قانونی خود باید نسبت به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر اهتمام داشته باشند.

معاون قضایی رییس کل دادگستری خراسان رضوی خاطرنشان نمود: رفتار و گفتار پیامبر عظیم الشأن اسلامی و ائمه معصومین (ع) باید سرلوحه مسوولان در خدمت به مردم شریف و بزرگوار باشد و تلاش کنیم تا حلاوت، شیرینی و کارآمدی آموزه‌های اسلامی و دینی را به مردم شناسانده و بچشانیم.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.