رییس دانشگاه شهید چمران اهواز خبرداد:ایجاد دانشگاه‌های«شهدای هویزه»و«هنر شوشتر»در خوزستان

27-34.jpg

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز خطاب به دانشجویان عضو دفتر شاهد و ایثارگر دانشگاه، گفت: شما با ایمان و علم‌آموزی و پیشینه‌ای که سرشار از نور و ایمان است، می‌توانید توانمند وارد جامعه شده و فعالیت کنید.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، دکتر حسن مروتی در نشست با دانشجویان جدیدالورود عضو دفتر شاهد و ایثارگر دانشگاه، اظهار داشت: عضویت حدود ۷۰۰ دانشجو در دفتر شاهد و ایثارگر، برای دانشگاه شهید چمران افتخار بزرگی است.

وی با اشاره به تدفین شهدای گمنام در روز سه‌شنبه(۲۵ مهرماه) در این دانشگاه، افزود: دانشگاه بعد از سال‌ها انتظار می‌تواند این عزیزان را خاک خود‌ جای دهد. خاک دانشگاه شهید چمران با حضور این عزیزان پر برکت می‌شود.

مروتی گفت: دانشگاه شهید چمران پانزدهمین دانشگاه کشور از نظر آموزشی و پژوهشی است؛ ایستادن در چنین جایگاهی کار آسانی نیست. سال گذشته دانشگاه از نظر تولید کتاب سومین دانشگاه کشور محسوب شد و از نظر انعقاد قراردادهای پژوهشی با دستگاه‌های اجرایی بعد از دانشگاه تهران مقام دوم و از نظر اعتبار و مبالغ قرارداد، رتبه سوم را در بین دانشگاه‌های کشور کسب کرد.

وی با بیان اینکه پردیس دانشگاه شهید چمران حدود ۱۸۶ هکتار و دارای ۱۳ دانشکده است، ‌ادامه‌ داد: دانشگاه دارای ۱۷ هزار دانشجو در مقاطع مختلف است که ۳ هزار دانشجو در ۹۶ رشته مقطع کارشناسی ارشد، هزار دانشجو در ۴۵ رشته مقطع دکتری و مابقی دانشجویان در ۵۰ رشته مقطع کارشناسی و همچنین ۳ رشته مقطع کاردانی دانشکده هنر شوشتر، مشغول به تحصیل هستند.

وی اظهار داشت: دانشگاه شهید چمران تنها دانشگاهی است که قبل از انقلاب در خوزستان وجود داشت؛ بسیاری از دانشگاه‌های موجود در استان از این دانشگاه تفکیک و به‌صورت مستقل به دانشگاه تبدیل شدند.

مروتی به برنامه جداسازی ۲ دانشگاه دیگر – دانشگاه صنعتی شهدای هویزه و دانشکده هنر شوشتر – اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ساختمان آموزشی دانشگاه صنعتی شهدای هویزه در حال احداث است. همچنین دانشکده هنر شوشتر قرار است در آینده به‌صورت مستقل فعالیت کند.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: دوره‌های تحصیلات تکمیلی این دانشگاه در سال‌های اخیر رشد خوبی کرده است و تقریباً مقطع ارشد برای همه رشته‌های کارشناسی راه‌اندازی شده است. راه‌اندازی رشته‌های تحصیلات تکمیلی یک مزیت برای دانشجویان این دانشگاه جهت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر محسوب می‌شود.

وی خطاب به دانشجویان، با بیان اینکه ما مدیون شما هستیم، گفت: امیدواریم بتوانیم گوشه‌ای از زحمات پدران و مادران شما را جبران کنیم. از شما می‌خواهم با این نامی که به آن معروف هستید در زمینه‌های علمی، فرهنگی و آموزشی، هم در دانشگاه برجسته و شناخته شوید.

مروتی خطاب به دانشجویان دختر گفت: شما با حجاب وعفاف خود، می‌توانید ترویج دهنده این امر در بین دانشجویان دختر باشید.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.