رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل: پذیرش دانشجوی داروسازی از سال آینده

۲۹ام بهمن ،

رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: دانشکده داروسازی این دانشگاه از سال آینده دانشجو پذیرش خواهد کرد.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، فرهاد پورفرضی تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده در یک و نیم سال قبل سرانجام مجوز ایجاد دانشکده داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اخیرا بطور رسمی و قطعی دریافت شد.

وی اظهار کرد که این دانشکده در ابتدای فعالیت آموزشی خود از سال تحصیلی آینده تعداد ۳۰ نفر دانشجو جذب خواهد کرد.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی دانشکده داروسازی مجموع دانشکده‌های فعال این دانشگاه به هفت مورد شامل پرستاری و مامایی مغان، پزشکی و پیراپزشکی، بهداشت، پرستاری و مامایی، داروسازی، دندانپزشکی و علوم پزشکی خلخال رسید.

وی یادآوری کرد که دریافت مجوز ایجاد دانشکده داروسازی یکی از موفقیت‌های ارزشمند برای دانشگاه علوم پزشکی اردبیل است که بطور یقین اثرات بسیار مثبت علمی و آموزشی برای این استان به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه وجود کارخانه داروسازی از ملزومات دانشکده داروسازی است ابراز اطمینان نمود که با آغاز به کار دانشکده داروسازی اردبیل بطور قطع در آینده نزدیک کارخانه‌های داروسازی نیز در این استان احداث شوند.

وی همچنین راه‌اندازی بخش‌های تخصصی کلینیک دندانپزشکی را از دیگر فعالیت های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل دانست و خاطرنشان کرد: فعالیت این کلینیک اکنون به مرحله بالینی رسیده است و علاوه بر دانشجویان ایرانی ۳۰ نفر دانشجوی خارجی نیز پذیرش شده و در حال گذراندن مراحل آموزشی می باشند.

پورفرضی ادامه داد: کلینیک درمانگاهی دندانپزشکی آماده ارایه خدمات به مراجعان است و تجهیزات پیشرفته لازم دندانپزشکی شامل رادیولوژی ، لیزر دندان، پروتز و ارتودنسی و لثه با تعرفه دولتی به مردم خدمات ارایه خواهند داد.

وی تعداد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل را ۲۵۰۰ نفر عنوان کرد که در مقایسه با پارسال ۲۵ درصد افزایش دارد.

وی همچنین راه‌اندازی رشته‌های آموزشی پرستاری و فوریت‌های پزشکی از مهر ماه آینده و جذب دانشجو در رشته‌های جراحی عمومی، روانپزشکی، بیماریهای قلب، پزشک خانواده در چهار رشته تخصصی و بهداشت محیط، میکروب‌شناسی و مدیریت عالی سلامت را از دیگر برنامه‌های آموزشی این دانشگاه در سال آینده ذکر نمود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.