رییس دانشگاه مذاهب اسلامی:وهابیت با تندخویی هایش،تهدیدی علیه خود است

به گزارش ایرنا،عبدالکریم بی آزار شیرازی چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران در بندرعباس افزود: این رویکرد موجب شده این فرقه کم جمعیت ترین گرایش اهل سنت دنیا باشد و حتی در عربستان هم بسیاری از مردم از وهابیت متنفر هستند.

وی ادامه داد:یکی از روش ها و اعتقادات وهابیت افراطی این است که هرجا خود انحراف و منکری را تشخیص دهد مرتکبین آنها را تکفیر کند و دست به خشونت و کشتار بزند.

حجت الاسلام بی آزار شیرازی اضافه کرد: وهابیت زاییده تصوف افراطی و برخی رفتارهای تندروانه است و سیاست های استعماری نیز تلاش می کنند وهابیت افراطی را در مقابل تصوف و شیعه افراطی قرار دهند تا مسلمانان را سرگرم کنند.

این نویسنده و پژوهشگر دینی بیان کرد:هر گرایش و فرقه ای که به مقدسات دیگران توهین کند و از اخلاق و ادب دورباشد ،زمینی است و پیروان آنها رهروان شیطان هستند.

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی ادامه داد:در حال حاضر فرقه گرایی و ملی گرایی هایی که ریشه در تلاش ها و سیاست های استعمارگران و قرائت نامناسب از دین دارند مهمترین عامل تفرقه جوامع و مذاهب اسلامی به شمار می روند.

به گفته رییس دانشگاه مذاهب اسلامی در این مرکز دینی علمی که حدود یکهزار دانشجو از مذاهب مختلف اسلامی دارد هیچ اقدامی برای تشویق دانشجویان به تغییر مذهب انجام نمی شود بلکه توجه به محور اسلام و اخلاق اسلامی و آموزش ادب اختلاف و گفت و گوی مودبانه را رویکرد اصلی خود قرار داده است.

وی با اشاره به راه اندازی سومین شعبه این دانشگاه پس ازسنندج و زاهدان دربندرعباس گفت: از اول مهرماه امسال دانشجویان تحصیل خود را در دو رشته فقه و حقوق امامیه و فقه و حقوق شافعیه در دانشگاه مذاهب اسلامی بندرعباس آغاز می کنند.

بی آزار شیرازی گفت:دانش آموختگان این دانشگاه می توانند در امر قضاوت،کارشناس حقوقی و حوزه ها به فعالیت شغلی بپردازند.

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی پژوهش های دینی را یکی از رویکردهای اصلی این مجموعه دانست و تحقیق درباره موارد استفاده کشورهای اهل سنت از فقه امامیه را یکی از مهمترین پژوهش های دانشگاه مذاهب اسلامی ذکر کرد.

دانشگاه مذاهب اسلامی شعبه بندرعباس ،اوایل هفته جاری فعالیت خود را آغاز کرد.ک/۳

۷۱۹۲/۶۶۸ / ۶۷۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۷۶۵۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.