رییس سازمان امور مالیاتی:کمک به کمیته امداد درقالب اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم انجام شود

۲۴ آبان ،

رییس سازمان امور مالیاتی گفت: طرح الحاق کمیته امداد امام خمینی به فهرست نهادها و موسسات مشمول ماده ۱۷۲ قانون اصلاح موادی از قانون مالیات‌های مستقیم بار مضاعفی بر دوش دولت می‌گذارد.

به گزارش تفسیری خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی عسگری در مخالفت با کلیات طرح مذکور، گفت: این طرح بار مضاعفی بر دوش دولت می‌گذارد. فرض بر این است که ماده ۱۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم ظرفیت لازم برای دریافت حساب از طرف دولت را داراست و نیاز به طرح مذکور نیست.

وی افزود: ماده ۱۳۹ قانون مالیات‌های مستقیم هر کسی را که بخواهد به کمیته امداد امام خمینی و جمعیت هلال‌احمر کمک کند از مالیات معاف کرده است چرا که سازمان امور مالیاتی کمک‌ها را در حکم درآمد تلقی نمی‌کند که بخواهد از آن مالیات بگیرد.

عسگری افزود: با وجود ماده ۱۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم، دستگاه‌های مندرج در این ماده اجازه دارند حسابی مخصوص کمک به خیران باز کنند و اشخاص کمک‌کننده به این حساب نیز از پردخت مالیات‌ها معاف می باشند بنابراین می‌توان کمیته امداد و هلال‌احمر را نیز در لیست این ماده قرار داد.

وی افزود: اگر کسی به کمیته امداد و هلال‌احمر برای تعمیر، تجهیز یا احداث پولی پرداخت کند صرفا در این حوزه‌ها از پرداخت مالیات معاف می‌شود و سازمان امور مالیاتی کمک‌های خارج از این موارد را در حکم درآمد محسوب کرده و مالیات دریافت می‌کند.

رییس سازمان امور مالیاتی در پایان خواستار اصلاح کل قانون مالیات‌های مستقیم شد و افزود: این مسائل نیز در قالب این اصلاح قابل انجام است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.