رییس سازمان امور مالیاتی: نرم‌افزار یکپارچه مالیاتی را در سراسر کشور اجرا می‌کنیم

۲۱م اسفند ،

رییس سازمان امور مالیاتی از اجرای آزمایشی نرم‌افزار یکپارچه مالیاتی در تهران و اجرای این نرم‌افزار در آینده نزدیک در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عسگری در دفاع از دو فوریت لایحه اصلاح قانون‌ مالیات‌های مستقیم گفت: برای تحقق اهداف سند چشم‌انداز و برنامه پنجم توسعه، کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: از نظر درآمدها، ظرفیت‌های بالقوه‌ای برای افزایش درآمدهای مالیاتی وجود دارد. هفدهمین اقتصاد بزرگ جهان هستیم ولی کمتر از هفت درصد تولید ناخالص داخلی مربوط به درآمدهای مالیاتی است.

رییس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه طرح جامع مالیاتی را در دستور کار داریم، اظهار کرد: از سه سال قبل کار جامعی را در حوزه مالیاتی آغاز کرده‌ایم. طرح جامع مالیات‌ها در اردیبهشت سال ۸۹ با همکاری پیمانکار خارجی آغاز شد و اکنون ۳۴ ماه است برای تهیه نرم‌افزار یکپارچه مالیاتی کار را پیگیری می‌کنیم. البته اجرای این نرم‌ا فزار به صورت آزمایشی در تهران آغاز شده و از سال آینده در سراسر کشور به اجرا در خواهد آمد.

وی افزود: بر این اساس اظهارنامه‌های مالیاتی از طریق این نرم‌افزار دریافت خواهد شد.

عسگری متذکر شد: اگر دو فوریت لایحه مذکور به سرعت تصویب نشود، استفاده از این نرم‌افزار یک سال به تعویق خواهد افتاد و ما باید بر اساس برنامه پنجم توسعه، پایگاه اطلاعات کشور را سامان دهیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.