رییس سازمان سنجش خبرداد:آغاز ثبت‌نام آزمون دکتری از ۷ آذر/احتمال تغییر آیین‌نامه آزمون

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱،

khodaei.jpg

رییس سازمان سنجش با اشاره به برگزاری آزمون دکتری ۹۲ در ۱۸ اسفند ماه، گفت: ثبت‌نام آزمون دکتری ۹۲ از ۷ آذر ماه آغاز می‌شود.

دکتر ابراهیم خدایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه ۹۹ درصد از ضوابط و شرایط برگزاری سومین دوره آزمون دکتری همانند سال قبل است، تصریح نمود: البته سهمیه مربیان بر اساس مصوبه مجلس تغییر نموده و از ۳۰ درصد به ۱۰ درصد ظرفیت مازاد کاهش یافته است.

خدایی در خصوص وزن نمره مصاحبه و آزمون کتبی در گزینش نهایی آزمون دکتری، خاطر نشان نمود: در آزمون سال قبل وزن مصاحبه دو سوم و آزمون کتبی یک سوم بود، اما از‌ آنجاکه تاثیر آزمون کتبی بسیار بیشتر است، ممکن است وزن آزمون کتبی تغییر کند ولی باید در این خصوص تصمیم‌گیری لازم انجام شود.

وی با اشاره به پیشنهادات مطرح شده از سوی دانشگاه‌ها در خصوص برگزاری آزمون دکتری به روال قبل و ارایه اختیار بیشتر به دانشگاه‌ها، خاطر نشان نمود: ممکن است آیین‌نامه برگزاری آزمون دکتری تغییر کند، ولی به هیچ عنوان به روال قبل که توسط دانشگاه‌ها برگزار می‌شد، باز نخواهد گشت.

دکتر خدایی با بیان اینکه طرح برگزاری آزمون جداگانه زبان ملی برای آزمون دکتری امسال اجرایی نمی‌شود، اظهار نمود: بر این اساس آزمون دکتری به روال سال قبل برگزار می‌شود، البته در خصوص نحوه برگزاری آزمون زبان پیشنهادهایی شده که از آنجایی که وقت آن طولانی است، یا تعداد سوالات کاهش یابد، تا وقت کمتری به پاسخگویی آزمون زبان اختصاص یابد و یا نوبت برگزاری آزمون زبان و استعداد تحصیلی با آزمون اختصاصی جابجا شود.

رییس سازمان سنجش با اشاره به آغاز ثبت‌نام آزمون نیمه متمرکز دکتری ۹۲ از ۷ آذرماه از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، گفت: مهلت ثبت‌نام داوطلبان تا ۱۲ آذرماه ادامه دارد.

خدایی در خاتمه گفت:‌نتایج اولیه آزمون دکتری به صورت کارنامه فروردین ماه ۹۲ منتشر می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.