رییس سازمان وظیفه عمومی پاسخ می دهد: چرا باید به سربازی رفت؟

سردار حمید صدرالسادات، رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا در گفتگو با خبرآنلاین، به همین نکته اشاره می کند و می گوید: یک واقعیتی هم باید در نظر گرفت این است که خدمت سربازی تجربیات و دانش ها و مهارت هایی را به آدم می دهد و باعث ساخته شدن شخصیت انسان می شود. که واقعا در غیر دوران سربازی اتفاق نمی افتد.

به عقیده او خیلی ها که سربازی رفته اند، شاید بهترین خاطراتشان همان دوره سربازی باشد: “وقتی سربازی را کامل بشناسیم و تبیین کنیم، می بینیم خیلی اتفاقات می افتد؛ فرد از محیطی که هیچ استقلالی نداشته، محیط خانواده بوده، تحت نظارت خانواده بوده، وارد محیطی می شود که باید از خودش شخصیت و استقلالی را بروز بدهد. نظم پذیر می شود. جامعه پذیر و قانون پذیر می شود. یعنی همه سربازی، منفعتی نیست که فرد به جامعه می دهد. خیلی منفعت هم فرد از آن می برد.”

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا اما جدا از این وجهه تربیتی، سربازی را دینی که یک جوان به کشورش دارد می داند: “همه ایرانی هایی که در این کشور زندگی می کنند، در بخش های مختلف از مواهب و امتیازاتی که در کشور هست بهره مند می شوند؛ تحصیل، بهداشت و همین که در این آب و خاک زندگی می کند خیلی شرایط برایش مهیا می شود. طبیعی است کسی که از همه امتیازاتی که برای همه وجود دارد، استفاده می کند و حقی برای استفاده دارد، یک تکلیفی هم برایش بوجود می آید. مثل کاری که فردی برای سازمانی می کند و حقوقی می گیرد. این معادله همه جا برقرار است. در سربازی هم باید این قاعده را حساب کرد. بالاخره هر جوانی که به سن ۱۸ سال تمام می رسد تا سن ۵۰ سالگی مشمول قانون وظیفه عمومی است ؛ که دو سال آن دوره ضرورت و بقیه ذخیره و احتیاط است و باید به خدمت سربازی برود.”

مشروح گفتگوی خبرآنلاین با سردار صدرالسادات که در آن به برخی سوالات کاربران هم پاسخ داده شده است، به زودی منتشر می شود.

۴۷۴۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.