رییس کمیسیون بهداشت مجلس بر لزوم اجرای طرح پزشک خانواده تاکید کرد

‘حسینعلی شهریاری’ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: با این حال آغاز اجرای طرح پزشک خانواده در سراسر کشور به معنای پشت سر گذاشتن همه مشکلات و اجرای بدون نقص آن نیست.

وی گفت: اجرای کامل و بدون نقص طرح پزشک خانواده سالها قبل در کشورهای پیشرفته دنیا ۱۰ تا ۱۵ سال به طول انجامید لذا نمی توان انتظار داشت که این طرح در ایران نیز به سهولت و در کمترین زمان اجرا شود.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: منابع مالی، پزشک و تجهیزات بهداشتی و درمانی برای اجرای طرح پزشک خانواده در کشور بطور کامل تامین نشده و محدودیتهایی در این زمینه وجود دارد.

وی گفت: همین که وزیر بهداشت در این شرایط جرات یافت تا برنامه پزشک خانواده را در کشور اجرا کند قابل تقدیر است اما اگر فکر کنیم که این طرح به سادگی می تواند فراگیر شود و همه مشکلات را پشت سر بگذارد، اشتباه کرده ایم.

دکتر شهریاری افزود: راهکار همه مشکلات بخش بهداشت و درمان کشور اجرای طرح پزشک خانواده است زیرا همه کشورهای پیشرفته دنیا از طریق پزشک خانواده موفق به حل مشکلات در این زمینه شدند.

وی اضافه کرد: آنقدر هزینه های درمان بالا است که حتی کشوری مانند آمریکا در این زمینه دچار مشکل شده و از طرح پزشک خانواده برای برون رفت از مشکلات استفاده کرده است.

نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای رفع مشکلات بهداشت و درمان در کشور چاره ای جز اجرای طرح پزشک خانواده نداریم و اجرای کامل آن نیز چند سال به طول می انجامد.ک/۳

۷۳۱۵/۷۴۳۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۸۴۴۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.