رییس مجلس لبنان از سوء قصد حتمی جان سالم به در برد

جهان > خاورمیانه
روزنامه لبنانی الدیار از نجات رییس مجلس لبنان که ریاست جنبش شیعی امل را هم برعهده دارد، از یک سوء قصد حتمی در نزدیکی منزلش در بیروت خبر داد.

به گزارش ایرنا از بیروت، الدیار در شماره روز جمعه خود با اشاره به اعلام رسمی این خبر که نبیه بری در معرض خطر ترور قرار دارد، نوشت: این خبر صحیح بوده و رییس مجلس لبنان در معرض تهدیدهای بسیاری قرار دارد که از جمله آن سوء قصدی بوده که وی اخیرا در مقابل منزلش با آن روبرو شد.

بر اساس این گزارش، بری چند روز پیش قصد خروج از منزل خود در منطقه ˈعین التینهˈ بیروت را داشته که به سرعت دستگاه های امنیتی به وی اطلاع می دهند که هیچ حرکتی نکرده و به سرعت به داخل قصر خود بازگردد.

به نوشته این روزنامه، رییس مجلس لبنان به شکلی معجزه آسا از حادثه ترور جان سالم به دربرد چرا که در مسیر وی یک خودرو که در آن ۵۰۰ کیلوگرم مواد منفجره جاسازی شده بود، قرار داشت.

طی ماه های اخیر، گزارش هایی به دستگاه های امنیتی لبنان رسیده که از فعالیت های بسیار خطرناک گروهک القاعده در این کشور خبر می دهد و عناصر معروف این گروهک، یک لیست از شخصیت های مهم لبنانی به منظور ترور در اختیار دارند.

بنا به گفته منابع امنیتی، بخش قابل توجهی از این اطلاعات حاکی از اقداماتی است که این گروهک به منظور ترور رییس شیعه مجلس لبنان انجام داده اند.

القاعده همچنین درخصوص بمب گذاری در مراکز مذهبی مسیحیان در جبل و شمال لبنان نیز اطلاعاتی کسب کرده و برای ترور شخصیت های مختلف سیاسی و مذهبی شیعیان و مسیحیان برنامه ریزی‌های مفصلی انجام داده است.

چندی پیش روزنامه لبنانی السفیر نیز نوشته بود که رییس مجلس لبنان در دیدار با یک مقام فلسطینی فهرستی از اسامی افراد تروریست را که قصد ترور وی و برخی شخصیت های برجسته لبنانی را داشتند، به وی اعلام کرد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.