رییس پارلمان استرالیا مجبور به استعفا شد

mail2-11.jpg

رییس پارلمان استرالیا به سبب افشای برخی اظهارات توهین آمیز و مبتذل درباره زنان طی پیامک‌هایی که برای یکی از معاونان مرد خود فرستاده بود، مجبور به استعفا شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، نمایندگان راستگرای پارلمان استرالیا پس از افشای پیامک‌های توهین آمیز پیتر اسلیپر، رییس پارلمان استرالیا اخراج وی را به دلیل اظهارات مستهجن درباره زنان را خواستار شده بودند.

ماجرای این پیامک‌های توهین آمیز چند روز پیش طی جلسه دادرسی وی به اتهام آزار جنسی که از سوی جیمز اشبی، معاون سابق وی مطرح شد، فاش شد.

افشای این پیامک‌ها شگفتی سیاستمداران استرالیا را به همراه داشت و مناقشه پارلمان را نسبت به این که وی از جایگاه ریاست پارلمان کنار گذاشته شود موجب شد.

تلاش‌های نمایندگان لیبرال پارلمان استرالیا برای اخراج وی در نهایت به سبب کم بودن یک رای شکست خورد اما پیتر اسلیپر کمی بعد به پارلمان اعلام کرد به سبب اهمیت نقش ریاست مجلس نمایندگان از مقام خود استعفا می‌دهد.

کمی پیش از آن نیز وی صراحتا به سبب پیامک‌های توهین آمیزی که برای جیمز اشبی فرستاده بود عذرخواهی کرد.

پیتر اسلیپر گفت: در آن زمان قرار بود این پیامک‌ها بین من و اشبی خصوصی باشد.

از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری فرانسه، پس از آنکه تونی ابوت، رهبر مخالفان دولت استرالیا در واکنش به پیاک‌های توهین آمیز پیتر اسلیپر خواهان اخراج وی شد، گیلارد، نخست وزیر این کشور ابوت را یک فرد زن ستیز خواند.

اسلیپر با حمایت گیلارد و حزب کارگر از رای پارلمان برای اخراج وی سربلند بیرون آمد اما چندی بعد استعفا داد.

با وجود این جولیا گیلارد، ابوت را به ریا کاری متهم کرده و گفت که طی سالیان گذشته بارها به سبب اظهار نظرهای وی، احساس توهین کرده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.