رییس کل دادگستری ایلام: حفاظت از اراضی ملی وظیفه همه دستگاه‌هاست

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

رییس کل دادگستری و رییس شورای حفاظت از اراضی ملی استان ایلام گفت: حفاظت از اراضی ملی وظیفه همه دستگاه‌هاست و با تلاش یک دستگاه این امر مهم محقق نخواهد شد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فارس نوری در نشست شورای حفاظت از حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعی استان ایلام، تصریح نمود: منابع طبیعی و خدادادی چنان اهمیتی دارد که خداوند متعال در قرآن به آن اشاره نموده و آن را متعلق به خدا و رسول خدا می‌داند یعنی متعلق به حکومت اسلامی است لذا وظیفه همه دستگاه‌ها این است که از این منابع خدادادی حفاظت و صیانت نمایند.

وی با بیان اینکه حفاظت ازاراضی ملی وظیفه قانونی و دینی ما هم هست و باید در اولویت برنامه‌های دستگاه‌های مربوطه و مردم قرار بگیرد، افزود: وظیفه همه اعم از مسئولان و آحاد مردم، صیانت و حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی است و با توجه به نیاز روزافزون به این منابع، وظیفه ما برای حمایت از آن سنگین‌تر و خطیرتر می‌شود.

نوری در مورد فرهنگ‌سازی حفاظت از اراضی ملی اظهار نمود: حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی نیاز به فرهنگ‌سازی عمومی دارد که اعمال قانون، خود یک نوع فرهنگ‌سازی محسوب می‌شود و با اجرای قانون به گونه‌ای فرهنگ‌سازی را سامان بخشیده‌ایم.

رییس شورای حفاظت از اراضی ملی استان ایلام با بیان اینکه در قانون، فرهنگ تعریف شده است، خاطرنشان نمود: اگر دستگاه‌ها و مردم طبق قانون و مقررات عمل نمایند به نوعی مسیر فرهنگی را طی می‌کنند.

در ادامه این جلسه، مصوبات جلسات پیش، وضعیت اجرای آنها و عملکرد ادارات و سازمانهای عضو شورا در جهتی انجام وظایف خود مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.