رییس کل دادگستری کرمان: وکالت نباید تبدیل به تجارت شود

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: امروز وکالت و مشاوره حقوقی یک ضرورت است اما نباید به یک تجارت تبدیل شود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام علی توکلی طی سخنانی در همایش وکلای قوه قضاییه استان کرمان تصریح کرد: یک مشاور حقوقی یا وکیل باید با نگاه گره‌گشایی و با نیت حل مسائل مردم به وظیفه خود عمل کند.

وی افزود: اگر این نگاه حاکم باشد وکیل از چارچوب قانون و مقررات فراتر نمی‌رود و موکل خود را بی‌جهت امیدوار نمی‌کند.

رییس شورای قضایی استان کرمان ادامه داد: نیت خدمت به خلق یک نگاه عمومی است و هر کس در هر پست و مقام باید این نگاه ارزشی و معنوی را در خود حاکم کند تا فعالیت و تلاش او مرضی خداوند متعال باشد.

توکلی، نگاه و نیت کمک به خلق و کسب درآمد حلال را یادآور شد و افزود: لقمه حلال متضمن سلامت، اعتبار و آبروی افراد است و اگر کسی لقمه حرام را به زندگی خود وارد ساخت یقین بداند به آبرو واعتبارش لطمه خواهد خورد.

وی نقش قضات و وکلا را در تقویت اعتماد عمومی به دستگاه قضایی بی‌بدیل و اثربخش خواند و اظهار کرد: وکلا و قضات همواره باید برای تقویت اعتماد عمومی مردم به دستگاه قضایی تلاش کنند.

رییس شورای قضایی استان کرمان یادآور شد: بعضا دیده شده که یک وکیل برای اینکه قدرت و نفوذ خود را نشان دهد به هرکاری تن می‌دهد که این امر سبب‌ساز بی‌اعتمادی به دستگاه قضایی است.

توکلی نظارت را عامل پویایی و بالندگی دانست و تصریح کرد: چنانچه در جامعه نظارت نهادینه شود بسترهای تخلف و جرم به حداقل خواهد رسید.

وی افزود: بر طبق آیات قران نیاز به نظارت در فرد و جامعه تصریح شده و باید در ضمن نظارت بر امور و عملکرد خود، نظارت یک مرجع دیگر را نیز پذیرا باشیم.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به حواشی و آفت‌های پیرامون افراد در جامعه خاطرنشان کرد: گاهی شاهد رفتارهای خلاف شان و شرع از افراد هستیم که این خود عامل بروز حاشیه و آفت است.

توکلی اطاله دادرسی را یکی از آسیب‌های دستگاه قضایی دانست و خاطرنشان کرد: درپرونده‌هایی که وکیل حضور دارد اطاله دارسی بیشتر و احتمال صلح و سازش کمتر است که این خود یک آسیب بوده و نیاز به ارزیابی دارد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.