زاهدی:حذف کنکور بطور کامل ۵ سال زمان می خواهد

۳۰م دیماه ،


به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، محمد مهدی زاهدی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شنبه شب شبکه دوم سیما افزود: حذف کنکور به بستر سازی مناسب و عزم جدی و همکاری تمام نهادهای مرتبط نیاز دارد و مجلس نهم با درک این اولویت تمام قدرت نظارتی خود را برای رسیدن به این هدف بکار خواهد بست .

در این برنامه ابراهیم سحرخیز، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش نیز گفت : بهترین بستری که باید فراهم شود استاندارد سازی بخش سه سال آخر متوسطه است و گامهای خوبی در این خصوص برداشته شده است .

وی افزود: درحال حاضر فقط سال سوم متوسطه سنجش استانداردی دارد که در سالهای بعد با ایجاد مرکز سنجش در آموزش و پرورش سالهای اول و دوم نیز آزمونهای استانداردی خواهند داشت.

معاون آ‌موزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: در سالهای قبل کارگروهی که برای اجرای قانون حذف کنکور تشکیل شده بود عزم چندانی برای ثمر نشاندن قانون نداشت اما امروز در شرایطی هستیم که می توانیم قول دهیم در ۵ سال آینده قطعا جامعه شاهد اجرای توام با عدالت قانون حذف کنکور خواهد بود .

سحرخیر گفت: وزارت آموزش و پرورش مکلف است سند تحول را در داخل خود اجرا کند و اجرای قانون حذف کنکور بخشی از اجرای این سند محسوب میشود .

ابراهیم خدایی، سرپرست سازمان سنجش نیز که بصورت تلفنی در این برنامه حضور داشت گفت: آنچه حائز اهمیت است سنجش دقیق ۱۰ درصد بالای داوطلبان که بیشترین رقابت در آن ملاحظه می گردد، است و انتظار داریم با شیب ملایم ۱۰ درصد در سال تا پایان سال هدف، شاهد اجرای مناسب حذف کنکور باشیم .

وی تاکید کرد: وقت چندانی نداریم و باید استانداردسازی بخش سالهای اول و دوم متوسطه هر چه سریعتر آغاز شود .


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.