زاکانی انصراف از کاندیداتوری را تکذیب کرد

۳۰اردیبهشت،

علیرضا زاکانی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در گفت‌وگو با تسنیم، در واکنش به خبر انصرافش به نفع یک کاندیدای دیگر، این خبر را تکذیب کرد و گفت که خبر مذکور صحت ندارد.

وی همچنین در گفت‌وگو با خبرنگاران در این باره گفته است: بنده خود را یک بسیجی و انقلابی می‌دانم و صادقانه نسبت به انقلاب، رهبری عزیز و مردم و با احساس تکلیف حقیقی نسبت به آینده کشور به صحنه آمده و اگر خود را اصلح نمی‌دانستم و گفتمان و برنامه‌ام را برای اداره کشور بهتر از سایرین نمی‌دانستم، قطعا نمی‌آمدم.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که آیا از نظر شورای نگهبان مطلع میباشید یا نه؟ گفت: تا این لحظه تماسی از سوی شورای محترم نگهبان با بنده گرفته نشده تا احراز یا عدم احراز صلاحیتم اعلام شود لذا منتظر اعلام نظر رسمی شورای نگهبان هستم و نظر نهایی این شورا را مطابق قانون، فصل‌الخطاب می‌دانم و از هر تصمیم آن شورا استقبال می‌کنم.

زاکانی اضافه کرد: اگر صلاحیتم احراز شده باشد، براساس وظیفه انقلابی خود به حضور پرقدرت ادامه خواهم داد و برای پیروزی گفتمان پیشرفت اسلامی تلاش خواهم کرد و خود را ملزم به تبعیت از رهبری عزیزتر از جانم و خدمت شایسته به مردم و همانطور که قبلا اعلام کرده‌ام، حفظ جریان ارزشی کشور را یک اصل می‌دانم. اگر جریان اصیل انقلاب تهدید شود، وحدت اصولگریان را پیشنهاد و دنبال می‌کنم و اگر این گونه نشد، رقابت جدی خواهم کرد.

وی در ادامه گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: اگر هم صلاحیتم از سوی شورای محترم نگهبان احراز نشد، خدا را شکر خواهم کرد؛ اگر این بار سنگین با تشخیص این شورا از دوشم برداشته شود، لذا از آنها تشکر خواهم کرد و در هر دو صورت خود را در پیشگاه خدا رو سفید و پیروز خواهم داد.

زاکانی در پاسخ به این سوال که اگر قبل از اعلام رسمی، از عدم احراز صلاحیت خود مطلع شوید، به نفع کسی انصراف می دهید یا نه، گفت: در عمرم سیاست بازی نکرده‌ام و این اقدام را خلاف صداقت نسبت به مردم و انقلاب می‌دانم ولی تمام ظرفیت خود را برای پیشبرد اهداف انقلاب مصروف خواهم داشت.
/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.